הרבנית ימימה מזרחי

יחסי חמות, כלה ועוד כלה

יש לי שתי כלות מקסימות, שלא מסתדרות ביניהן. זה משפיע על היחסים בין הבנים שלי ויוצר מתיחות ואווירה לא נעימה במשפחה כשכולנו נפגשים. הרבנית, מה עושים?

אא

הרבנית ימימה מזרחי

שלום לרבנית היקרה. אשמח אם הרבנית תוכל לעשות דבר מה למען שלום בית.

יש לי שתי כלות מקסימות. הכלה השנייה שנכנסה למשפחה החליטה, כבר מההתחלה, שהיא לא מסתדרת עם הראשונה ולכן כשהן נפגשות הן כמעט לא מדברות.

הכאב הגדול שלנו הוא, שבגלל החלטתה ש״היא לא אחת שאני רוצה כחברה כי אנחנו שונות באופי", בעלה (= בני) לא מבקר בבית אחיו - אותו מאד אוהב! - ומעדיף לבקר אצלנו כשאחיו ומשפחתו לא מגיעים. לצערי, אין לי הכוח להתווכח עם אשתו. אני מרגישה שהיחסים בין שני הבנים שלי, שני אחים, מתקררים מאד. אין לי מילים לתאר את הצער שאני ובעלי מרגישים.

והחגים בפתח. המתח בתוכי גואה. מה יהיה? הן יריבו? מה יהיה סביב שולחן החג? אני עסוקה בשיקולים של"את מי להזמין לאיזה חג", ומרגישה כל כך מעורבבת בתוך התסבוכת המשפחתולוגית הזו. לא לזה פיללתי, לא בזה רציתי. כל כך רציתי להרגיש "אם הבנים שמחה" סביב שולחן החג כשכולנו מסבים יחד

מה אוכל לעשות מצדי כדי לפשר בין הצדדים ולקרב את הכלה הצעירה לכלה האחרת? איך אוכל לגרום לה להבין מה המשמעות של ההתנהגות שלה?

תודה רבה מראש

חמות כואבת

 

תשובת הרבנית:

חמות יקרה,

התשובה שלי עשויה להפתיע אותך אולם במצב שאותו את מתארת, מתכונים של "מה לומר לכלתי" ו"איך לומר לה" עלולים רק להחריף את המצב. מפני שכואב ככל שזה יישמע, כשאת תתערבי, כל כלה תרגיש שאת מעדיפה את האחרת. במקום להביא שלום יצא שאת מרחיבה את החזית - מסכסוך של גיסות לסכסוך של גיסות-עם-חמות-עם-גיסות.

כל הסיטואציה הזו היא לגמרי לא עניינך. לגמרי. הסכסוך רחב דיו וכבר אכל מספיק חלקים במשפחה. אל תצטרפי לזירה בבקשה.

ולסעודות החגים - הזמיני בחוכמה. תוכלי לעשות אירוע אחד בסוכות, למשל, ובו כולם מתכנסים בסוכתך ואת מתעלמת לחלוטין מן המתיחות המשפחתית. האירי פנים, השקיעי בנכדים ואל תיכנסי לפינות של שיפוט.

מה כן? תפילה, תפילה, תפילה.

בשרי לי בשורות טובות!

אוהבת,
ימימה

נשים יקרות, אם גם אתן רוצות לשאול את הרבנית ימימה שאלות,

אנא שלחו לנו אותן למייל: efrat@hidabroot.org ונשמח להעביר לה אותן,

ואולי גם תקבלו מענה לשאלתכם, באחד המדורים הקרובים!

הרבנית ימימה מזרחי היא עורכת דין במקצועה, שזנחה את המקצוע לטובת אהבתה הגדולה - לימוד תורה לנשים בהיבט עדכני ורלוונטי לחיים. היא מרצה מבוקשת ברחבי הארץ והעולם, ושני ספריה "במה אברכך?" ו"פרשה ואישה" (הוצאת ידיעות ספרים), הפכו לרבי מכר. דרך מפעל עלוני פרשת השבוע שלה, "פרשה אישה" נשלח בכל שבוע עלון בנושאים של זוגיות, רווקות, הורות וחינוך ילדים, מצוות נשיות ודיון אקטואלי בענייני דיומא. 

הכנסי לכאן כדי לקבל מתנת תוכן מיוחדת מהרבנית ימימה (בחינם).

 

תגיות:הרבנית ימימה מזרחישלום בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה