חדשות בארץ

זעם ציבורי בעקבות חילול השבת של יאיר לפיד

כתבי הכלכלה קיבלו הודעה דחופה, לפיה לשר האוצר יש "הודעה דרמטית" עבורם. האירוע התרחש לא פחות ולא יותר - בעיצומה של השבת. הדבר עורר זעם ציבורי רב. "הפרה בוטה של קדושת השבת בניסיון לקושש כמה מנדטים"

אא

מדוע לא הצליח שר האוצר, יאיר לפיד, להתאפק עם מסיבת העיתונאים החפוזה שארגן, עד למצאי שבת, ובחר לקיים אותה מחוץ לביתו במהלך היום הקדוש?

ברגע שחברת S&P הודיעה על אישרור דירוג האשראי של ישראל, מיהר לפיד לזמן כתבי כלכלה אל מחוץ לביתו שברמת אביב, שם מסר הודעה לעיתונות. מסיבת העיתונאים ארכה שתי דקות, בהן דידבר לפיד על ההישגים הכלכליים של ישראל, וכן על הצורך בתקציב מאוזן.

"אנחנו מעריכים שאנחנו קרובים להסכמות. המטרה היא להגיש את התקציב לממשלה בהקדם האפשרי כדי לעבור הלאה ולהתקדם ולשפר את כלכלת ישראל ואת מצבם של אזרחי ישראל" אמר שר האוצר.

מיד עם צאת השבת מיהרו שרים וחברי כנסת מכל הקשת הפוליטית לגנות את חילול השבת שהתרחש באופן מופגן על ידי שר בישראל. רובם ככולם נדהמו מהפרה בוטה של קדושת השבת, כמו הייתה חלילה יום עבודה רגיל, "תמורת ניסיון לקושש כמה מנדטים"

בהודעות שונות שטרחו להוציא, או להעלות לרשתות החברתיות, ביקשו רבים להזכיר ללפיד כי ממשלת ישראל שבה הוא חבר, קיבלה על עצמה את יום השבת כיום מנוחה לאומי, וברגע שהצטרף אליה, חובתו לשמור על השבת עבור כלל אזרחי המדינה.

אחרים גם הביעו תמיהה, מילא לפיד מבקש לחלל את מנוחת וקדושת השבת, אבל מדוע אשמים הכתבים שנאלצו לקטוע את מנוחתם בשביל כמה דקות של "הודעה דרמטית"?

"הזלזול שמפגין השר לפיד בערכי היסוד היהודיים של מדינת ישראל - שמקדשת את יום השבת כיום המנוחה הרשמי שלה, הוא לחלוטין לא מקובל", אמר ח"כ אריה דרעי. "הוא בולט יותר כאשר הוא עושה זאת תוך הקפצת צוותי תקשורת רבים בעיצומו של יום המנוחה בשביל עניינים לא נחוצים הסובלים דיחוי גם לימים אחרים".

"לא יתכן ששר בממשלת ישראל ירמוס בריש גלי את הערכים הללו, בפרט כאשר מדובר בעניינים שהוא עוסק בהם מתוקף תפקידו כשר האוצר של מדינת ישראל" הוסיף דרעי.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס הגיב גם הוא על מעשה לפיד: "חילול שבת על ידי שר בישראל במסגרת תפקידו הוא דבר מזעזע. אם לפיד חושב ששבירת כל המוסכמות המקובלות עד היום,  תזניק את מעמדו הרעוע,  הרי הוא טועה. שום ספין, וודאי לא חילול שבת,  לא יעזור לו".

מאז ומתמיד הקפידו שרים שלא לחלל שבת במסגרת תפקידם. מדובר בזלזול ופגיעה במדינת ישראל כמדינה יהודית. גם הציבור הביע זעם, וגולשים רבים ברשת החברתית פייסבוק, טרחו להציף את דף האוהדים של לפיד בטענות על חילול השבת

תגיות:יאיר לפידחילול שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה