דמויות ביהדות

תולדות ה"אוהב ישראל" מאפטא זצ"ל

תולדות, הנהגות, אמרות וסיפורי קודש אודות ה"אוהב ישראל" מאפטא זצ"ל. יום פטירת הצדיק: ה' ניסן

אא

ביום ה' ניסן חל ההילולא של הרה"ק בעל ה"אוהב ישראל" מאפטא זי"ע ועכי"א. שהיה אבי חותן-חותנו של כ"ק מרן מהר"י מבעלזא זיע"א.

כ"ק מרן (מהר"א מבעלזא) זי"ע נהג לשתות 'לחיים" בחדרו בליל ההילולא, ושח מדרכיו של הצדיק מאפט, וכן על שגב קדושתו, מדריגותיו ורום ערכו.

כ"ק מרן זי"ע נהג בליל או ביום ההילולא לעיין במשנתו וללמוד בספרו של בעל ההילולא בספר "אוהב ישראל", מדבריו ומהנהגותיו הקדו' (מפי המשמשים בקודש).

כ"ק אדמו"ר מבערגסאז שליט"א "ביתו נאוה קודש" חודש ניסן, ח"א, ע' קכ"ה

ב"ה אור יום ד' וא"ו טבת תרצ"ו.

שמעתי מנכד הרה"ק הר"ש מבעלז זצ"ל ונכד אאזמו"ר הק' אוהב ישראל מאפטא זי"ע, ששמע מהה"צ הר' ישכר דב מבעלז זצ"ל....

פעם אחת הי' הה"צ הר"ש מבעלז זי"ע משובתי ש"ק אצל הה"ק מאפטא זי"ע ובא לשם צדיק אחד בן טובים לקבל סמיכה מהה"ק מאפטא וסירב מעט הה"ק מאפטא לתת לו סמיכה. ואח"כ אמר לו הלא מה חסר לנו יש לנו ב"ה כבוד, וממון ועושר וכ"ט לעבודת השי"ת, אבל יותר מכל זה הי' חשוב אצלי אם הי' באים וחובשים וכופתים אותנו כמו צאן ועושין אש באמצע השוק ומשליכין אותנו לתוך האש בשביל קידוש שמו הגדול יתב' זאת הי' אצלנו הכבוד והעושר האמיתי... [ועיי"ש בהערה שכנראה שמע המעשה מפיו של הרה"ק רבי פנחס מאוסטילא זצוק"ל שהיה נכד לבית טשערנוביל ואפטא וחתן מהרי"ד מבעלזא זי"ע והיה שכינו בפשמישל ועמו עמד בקשרים הדוקים].

מכתי"ק כ"ק מרן אדמו"ר מסדיגורה זצוק"ל "מסילות" חשון תש"ס, ע' 23

האפטער זי"ע אמר שהצדיק אינו צריך להיות חולה לעולם רק קודם פטירתו הוא שוכב עצמו במטה כדי שלא יאמרו שמת מיתה חטופה. ולפני פטירתו שכב עצמו במטה. וחשבו שהוא חולה גדול והלכו להתפלל עבור רפואתו. ולפני עלית הנשמה ירד מהמטה כמו בריא ונפרד בדברי פרידה מכל חסידיו ואח"כ נגש אל ארון הספרים הקדושים ונפרד מהם בבכי' ושכב במטה ואמר האדרת והאמונה וכו' ובזה עלתה נשמתו הקדושה השמימה. (רמ"ה)

הרה"ח רבי חיים אליהו שטערנברג זצ"ל "קובץ אליהו" ע' ס"ה, אות ר"ג

הרבי מאפטא היה אוהב ישראל, ואמר קודם פטירתו: רבונו של עולם אני יודע שאין לי זכות להיות בגן עדן בין הצדיקים, רק תקח אותי לגיהנום, אבל אתה ידעת שאני שונא לרשעים והיאך אוכל להיות ביניהם, ואבקשך שתקח משם כל הרשעים כדי שתוכל ליקח אותי לשם.

הגה"ח ר' יוסף פאצאנאווסקי ז"ל הי"ד "גן יוסף" (ב"ב תשנ"ח) ע' קע"א, אות תשנ"ו

 

תגיות:זכרונם לברכהצדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה