חדשות בעולם

חשש מפני מלחמת לבנון שלישית

גובר החשש בפיקוד צפון, כי חיזבאללה יממש תוכנית מתקפה על ישראל בגליל המערבי או באצבע הגליל, במטרה לכבוש אותם, ויגרום למלחמת לבנון שלישית

אא

מזה מספר חודשים שהערכה זו מתחזקת, בהתאם לזיהוי המדיניות של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שהוא מכנה "שוברים שתיקה". אין מדובר בהתרעה ספציפית, אם כי לפי מעקבים של מעשי ארגון חיזבאללה, קיים חשש שאירוע בודד יתלקח ויצית מלחמה תוך זמן קצר. "יש חוסר איזון באזור", מעיד קצין בכיר. הוא גם מעריך כי נסראללה אינו מעוניין במלחמה כוללת, אך בהחלט מעוניין "להציק" לכוחות הביטחון הישראלים שפרוסים לאורך הגבול.

מורדים סורים מתקרבים לישראל

שוב זליגת אש מסוריה לישראל

הקצין הבכיר אמר עוד כי "בשבועות אלה אנחנו בשינוי דרמטי של תוכנית ההגנה על הגבול לזמן חירום. בין היתר אנו מגבשים גם תוכנית מגירה כאפשרות של פינוי יישובים הסמוכים לגבול אם וכאשר יחליט על כך הדרג המדיני. לחיזבאללה יש 30,000 לוחמים, מחציתם בשירות מילואים שהתאמנו רק חמישה ימים. צריך לקחת נושא זה בפרופורציה".הוא הוסיף כי "אחת האפשרויות שלנו למנוע התקפה קרקעית של חיזבאללה בשטח ישראל היא להקדים ולכבוש שטח סמוך לבנוני. בניגוד לרצועת עזה חלק מהיישובים בגבול לבנון צמודים מאוד לכפרים הלבנוניים, כך שאין שם כמעט מרחב אבטחה".

לפי הערכות בצבא, חיזבאללה צבר ביטחון לפעולה התקפית, ובעיקר ניסיון מבצעי של פשיטות - כפי שביצע בלחימה עם סדרי כוחות גדולים יחסית בעיירות הגובלות בין סוריה ללבנון.

בפיקוד צפון נערכו במהלך השנתיים האחרונות לתרחישים של תקיפה מצד חיזבאללה בגבול, רעננו תכניות מבצעיות ואיסוף מודיעין. בצה"ל מודעים לעובדה שבידי חיזבאללה נמצאת רקטת ה"בורקן", שמכונה "רקטת כלאיים". זו רקטה קצרת טווח בעלת ראש קרבי במשקל שנע בין חצי טונה לטונה חומר נפץ. לשם התמודדות מולה, תוגברו כוחות האיסוף הקרבי בגזרת לבנון במצלמות, חדרי בקרה ותוכנות מעקב מתקדמות שמאפשרות לאסוף מודיעין בזמן אמת ולבצע מחקר משמעותי על כוחות חיזבאללה שנמצאים בסמוך לגדר המערכת.

הקצין גם התייחס לעניין המנהרות, עליהן התלוננו תושבים רבים באזור הצפון במהלך השנים האחרונות, אך הבהירה שאינו מכיר מנהרות שמגיעות לישראל.

תגיות:מלחמת לבנוןצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה