גלריות

בתי הקברות הכי מוזרים שתראו

מסתבר שלא רק לילדים קשה להיפרד מחפצים ישנים שלהם, כי אם גם למבוגרים שביננו. בגלריה זו נציץ אל מספר בתי קברות לחפצים שונים, שלא היינו מעלים על דעתנו שבאמת שרדו

אא

בית קברות לטלפונים ציבוריים, בריטניה

בית קברות לתאי טלפון ציבוריים? תודו שמעולם לא חשבתם שיכול להיות דבר כזה. תאי הטלפון האדומים שיצאו מכלל שימוש, נשלחו הישר לבית הקברות – אך מדוע הם עדיין שלמים? שאלה טובה. מסתבר, שהטלפונים לא באמת מוצאים את מותם בבית הקברות הזה, אלא רק משנים בו את צורתם המקורית - ממוחזרים, והופכים לחדישים ומודרניים יותר. 

 

בית קברות למוניות, סין

מבט אחד על התמונה הזו והדבר הראשון שיקפוץ לחובבי ה'עשה זאת בעצמך' לראש, הוא אינספור רעיונות לשימוש בחלקי המוניות הללו, אלפים במספר, שננטשו בחצר הגדולה של מרכז צ'ונגצ'ינג בסין. אז מה אם היא נמנית על המדינות בהן התפתחות הטכנולוגיה נעשתה בצורה מהירה, ואז מה אם הצפיפות בערים הגדולות גם ככה גואה - האם זו סיבה להזניח את מה שהתיישן? אז אולי, מיליון סינים כן טועים?

 

בית קברות לרכבות, בוליביה

רכבות אלו נבנו בשנת 1888 על ידי מהנדסי רכבות בריטיים שהגיעו לבוליביה לצורך פרויקט תכנון עיר, שתשמש את תעשיית הכרייה, להובלת מינרלים. 

בבוליביה מתייחסים לאתר כאל מוזיאון אטרקטיבי, שמציג את ההיסטוריה על שלל רכבותיה השונות והישנות ויש אף כאלה שחותרים להקמת מוזיאון רשמי, שיקבל אליו את המבקרים מחוץ לבית הקברות. המראה? ללא ספק, מעניין.

 

בית קברות לטנקים סובייטים, אפגניסטן

אכן מדובר במחזה שלא רואים כל יום. מי נוטש טנקים באמצע שומקום ועוד, לא פחות ולא יותר, בידיים של אפגניסטן? 

ובכן, אל לנו לקפוץ למסקנות חפוזות אודות הסובייטים. שכן, אף אחד לא היה משאיר את הטנקים שלו בארץ אויב - אלמלא נשקפה סכנה מיידית לחייו. מסתבר שהטנקים ננטשו תוך מנוסה של הסובייטים, לאחר שעשר שנות ניסיונות הכיבוש שלהם - עלו בתוהו.

 

בית קברות למטוסים 'בונייארד', ארה"ב

בית קברות עוצמתי ומעניין זה נמצא בחצר בסיס של חיל האוויר האמריקני בטוסון, אריזונה. להבדיל מבתי הקברות האחרים שתיארנו כאן, בית קברות זה הוא בעצם יותר מעין חניון – כיוון שבעזרת תיקונים קלים שנדרשים, יוכל המטוס החונה בו לחזור לטוס כרגיל. 

לרוב, מוגבלת הכניסה לאתר לאנשים בעלי תג 'מורשה' בלבד, אולם בתיאום מראש – ניתן לסייר גם באמצעות אוטובוס 'תיירים'. 

 

בית קברות לציוד אלקטרוני, גאנה

גאון מי שהגה את הרעיון הזה. ממש אהבתי. תארו לכם שמקום אחד ירכז בו את כל הפסולת האלקטרונית שלנו: מחשבים, מדפסות, טלוויזיות, טלפונים, ניידים, ועוד. איזו תרומה אדירה לאוזן, שלא לדבר על האוזון. מעניין לציין שהמוח שעומד מאחורי הרעיון המהפכני, הוא לא אחר משל מדינת גאנה. מה??? מדינת העולם השלישי חשבה על זה, ואנחנו – עוד לא?

במחשבה שנייה, טוב שכך. המוח היהודי בוודאי חישב מבעוד מועד את כמות הרעל והזיהום שתיווצר בשל רעיון שכזה, ודחה אותו על הסף. "המקום הזה הוא כמו סוף העולם", אמר מייק אנאנה, פעיל האתר שמזה שנים ספורות, מרבה להפציר ברשויות הבריאות לסגור את האתר, כתוצאה מהסיכון הרב שהוא גורם לסביבתו.  

 

"הכל רעיל ומזוהם. האדמה, האוויר והמים", הוא אומר ומוסיף כי העובדה שילדים רבים עובדים בבית הקברות הזה מדי יום, מעמידה אותם בסיכון יומיומי. "הילדים נחשפים מדי יום לעופרת וקדמיום, חומרים רעילים ומסוכנים שהצטברותם בגוף גורמת לסרטן ואף למחלות עצבים רבות".

 

בית קברות לסירות, אוזבקיסטן

בית הקברות לסירות בעיר מוינק שבאוזבקיסטן, הייתה בעבר עיירת דייגים משגשגת. אולם, מאז שידעה את שפל הימה 'אראל', הצטמצמה האוכלוסייה משמעותית וכל שנותר ממנה הוא סירותיהם המעטירות של הדייגים שחיו בה, בעבר. 

מזעזע לראות שמה שנותר מצי שלם, שבימים כתיקונם סיפק עשרות מקומות פרנסה לדייגים ונחשב למקור תיירותי ותרבותי עשיר – הפך ברבות הימים, לעיר ציורית של ספינות נטושות וחלודות על דיונות, לכל היותר. 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה