חדשות בעולם

מורדים סורים מתקרבים לישראל

הם כובשים עוד ועוד מוקדים באזור גבול הגולן, והירי זולג לתוך ישראל. בצה"ל אומרים שלא יגיבו נגד כוחות המורדים, כל עוד הירי מכוון לעבר צבא אסד

אא

כוחות המורדים במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, נצפו בשבוע שעבר בסמיכות רבה לגדר הגבול בגולן, סמוך ליישובים מרום גולן ועין זיוון. אתמול נשמעה אזעקה באזור, ולאחריה נפלה פצצת מרגמה בשטח פתוח, צפונית למרום גולן.

על אף הזליגות שממשיכות לחדור מסוריה לישראל, ועל אף העובדה שכוחות המורדים מתקדמים וכובשים עוד רצועות על גבול הגולן, בישראל לא יגיבו לירי. "לא נתקוף את אנשי אל-קאעידה וג'הבת א-נוסרה, כל עוד האש שלהם מכוונת צפונה לעבר צבא אסד", אמרו בצה"ל בתגובה.

לפי דיווח של רשת "אל-ערבייה", בשבת, הצליחו המורדים להשתלט על שני כפרים נוספים בפרברי קוניטרה, ובידי כוחות הצבא נותר כפר יחיד בו נמצאת אוכלוסייה דרוזית התומכת במשטר הסורי. הבוקר מדווחים גורמים באופוזיציה הסורית, לעיתון לונדוני, כי ידוע להם שקטאר שילמה כופר של 20 מיליון דולר לארגון ג'בהת א-נוסרה, על מנת שישחררו את לוחמי צבא פיג'י שנלקחו בשבי. עובדה זו מפריכה את אלו שפרסם הארגון, וטען שלא קיבלו תשלום עבור שחרור החיילים. כזכור, אחת מדרישות המורדים תמורת השחרור, הייתה פיצויים על הרג שלושה מאנשיהם בחילופי אש עם כוח האו"ם, באותו שבוע בו לקחו בשבי חיילים פיג'ים ואלו נמלטו.

תגיות:סוריהצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה