חדשות בארץ

זאת כפרתי: משרד החקלאות אישר שינוע עופות למתחמי כפרות

מנהל השירותים הווטרינריים הוציא הנחייה לפיה לא ישונעו עופות למתחמי הכפרות לפני יום כיפור. לאחר מכן שינה את דעתו, והציבור נשם לרווחה

אא

זה התחיל כחשש להתנגשות נוספת של הממסד, עם הציבור הדתי-חרדי, ונפתר בהבנות, תוך שמירה על המסורת היהודית כמדי שנה בשנה, בערב יום הכיפורים.

סירבה לעבוד בשבת - פוטרה, ותקבל פיצויים

אני אתן לך את הכליה שלי, ואתה תיתן לי כלום

לפני כחודש, הוציא מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות הוראה, לפיה לא ישונעו עופות מלולים, אלא למשחטות בלבד – מה שאומר שמתחמים רבים אליהם מובלים עופות לקיום מנהג הכפרות בערב יום הכיפורים, ייסגרו, והציבור לא יוכל לקיים את המנהג עם תרנגולים.

בפנייה שיזם ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אל מנהל השירותים הווטרינריים, ביקש ממנו לדון שנית בהחלטה, ולהצליח למצוא פיתרון שלא ייפגע בשומרי הדת. "יש להמשיך לאפשר בצורה סדירה להמוני בית ישראל את קיום מנהג הכפרות, מבלי להגיע חלילה למצב של צער בעלי חיים". אמר אשר.

הווטרינר הראשי נענה מידית לבקשת אשר, והנחה מחדש, לאפשר שינוע עופות למתחמי הכפרות. בסיכום ביניהם, הבטיח אשר, שהעופות איתם נערכו הכפרות, יופנו רק למשחטות מסודרות מאושרות על ידי משרד החקלאות.

"פעילות זו היא דוגמא להבנה, כי בנושאים מעין אלו יש לרשויות לבוא בדברים עם הציבור החרדי, במקום לנקוט בהתעלמות מצרכי שומרי המסורת", אמר ח"כ עם סיומה הטוב של הפרשה.  

תגיות:כפרותחודש אלול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה