חדשות בארץ

בישראל נערכים ללחימה בדאעש

גילויי תמיכה בקרב ערביי ישראל מעידים על פעילות המדינה האסלאמית בישראל. בישראל דנים על תגובות חמורות כלפי תומכי הארגון, וכן בהתמודדות מול תקיפה אפשרית

אא

מספר שעות לפני שהודיע אובמה על תוכניתו לתקוף את דאעש מהאוויר, ולחסל את המדינה האסלאמית, כינס בישראל, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיון מיוחד על התמדדות אפשרית במקרה של חדירת אנשי המדינה האסלאמית לשטחי ישראל ולגדה המערבית.

ילדי עזה חוגגים ניצחון עם רובים

מוסלמי לשעבר מודה בפנייה לאובמה: הבעיה היא האסלאם

בדיון נכחו גורמי ביטחון רבים, ביניהם שרת המשפטים, ציפי לבני, שהציעה להעמיד לדין כל אזרח ישראלי שיביע תמיכה בדאש.  "החוק יאפשר למדינה להעמיד לדין כל אזרח ישראלי שיקח חלק בארגון טרור מזוין עם אידיאולוגיה איסלאמית קנאית,  כי זה מה שצריך לעשות כדי להתגונן מפני טרור", אמרה לבני, "זה מה שכל מדינה מערבית עושה היום. טרור לא ייכנס אלינו. חקיקה טובה ודיבור חזק מול דעא"ש הם טובים פנימה, אבל לא די בכך. כי כל מי שמאיים מפני דעא"ש, צריך גם להביא פתרון". דבריה של לבני משתלבים עם הכרזתו של שר הביטחון, יעלון, לפני כשבועיים, על המדינה האיסלאמית כהתאחדות בלתי מותרת. המשמעות היא, שבמערכת הביטחון יוכלו לפעול כנגד התארגנויות מקומיות המזוהות עם "המדינה האיסלאמית", לעצור העברת כספים לארגון או משאבים אחרים, ולפעול כנגד מי שיהיה חבר בארגון או יפעל מטעמו.

השתתפו גם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ראש השב"כ, יורם כהן, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, ואילו שר הביטחון, משה יעלון, נעדר בשל נסיעה לאזרבייג'אן.

עד כה לא ידוע על תשתית של דאעש בישראל, אם כי נשמעים גילויי תמיכה בקרב ערביי ישראל ופלסטינים בגדה - שמעידים על פעילות.  מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, אמר על הדבר: "הבעיה עם דעא"ש היא לא הנוכחות הפיזית של לוחמיו, אלא שבעולם האינטרנטי, הצעירים נחשפים לרוח הקיצונית של הארגון ומושפעים ממנה".

תגיות:ארגון דאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה