חדשות בארץ

הרב יצחק יוסף: "האתיופים יהודים גמורים"

בני העדה האתיופית בפתח תקווה טוענים שאינם יכולים להירשם לנישואין בעירם, בשל פקפוק ביהדותם

אא

מישהו מפלה אתיופים ברישום נישואין בפתח תקווה? בעקבות טענות ודיווחים על אפלייה גורפת לכאורה, ברישום בני העדה לנישואין, הבהיר הרב הראשי, הגאון יצחק יוסף שליט"א, שבני העדה הם "יהודים גמורים", ולפי ההלכה אין היתר להפלות אותם.

יושב ראש ועדת העליה הקליטה והתפוצות, יואל רזבוזוב, פנה לרב הראשי בבקשה שיבדוק את הטענה הזו, ובמיוחד כלפי הרב הספרדי של העיר, בנימין אטיאס, שטוען לסימני שאלה בקשר ליהדותם.

קראו עוד: 

הרב שטיינמן על כלתו: הייתה אישה כשרה 

הגר"ח קנייבסקי חלם את פטירת בתו

"קבלתי בצער רב את הטענה כי המועצה הדתית בעיר פתח תקווה מסרבים לרשום לנישואין חלק מהעולים מאתיופיה - על אף היותם יהודים, ועל אף שעברו גיור לחומרא", כתב הרב יוסף. "למען הסר ספק, אבהיר כי על פי ההלכה אין שום היתר לרב עיר שלא לרשום לנישואין ולהפלות מי מיוצאי אתיופיה בשום עניין הקשור ליהדות, אחר שנקבעה ונפסקה ההלכה כי הם יהודים גמורים במיוחד לאחר שעברו גיור לחומרא כדת וכדין“.

בפתח תקווה מתגוררים 10 אלף איש מבני העדה האתיופית, שזהותם היהודית נתונה בסימן שאלה, והם נאלצים להירשם בעיר אחרת, בשל הקשיים בעירם. הרב אטיאס מצדו הבהיר, כי הוא מזמין את כל המפקפקים לבוא למשרד ולהווכח ברישומי הנישואין של אנשים מבני העדה האתיופית. "לטעון כנגדי שאני מפקפק ביהדותם ולא פותח להם תיקי נישואין זו הוצאת דיבה", אמר הרב אטיאס. "העדה האתיופית יקרה ללבי ואני עושה הכל על מנת לסייע בכל עת בה נדרשים לשירותי הרבנות".

על פי בתי הדין הרבניים, מאז כניסתו של הרב אטיאס לתפקיד, ניתנה הוראה לרשמי הנישואין לרשום את בני העדה ככולם. המועצה הדתית אינה מפלה בין עדות, חוגים ומגזרים.

תגיות:יהדות אתיופיההרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה