מוזיקה יהודית

אורן צור, בסינגל שני: "דברים שלא רואים", האזינו

אחרי קריירה ענפה בתחום המוזיקה ככנר וכמעבד מצליח, אחרי עבודה עם אמנים מהשורה הראשונה כמו עמיר בניון, ברי סחרוף ואברהם טל – הגיע הזמן לאלבום משלו. אורן צור, בסינגל שני מתוך אלבום שבדרך

אא

למרות שהוא בעסקי המוזיקה כבר לא מעט שנים, ולמרות שהוא הספיק לעבוד עם גדולי האמנים בארץ, אורן צור נפנה רק עכשיו לאלבום ראשון.

"ההרגשה היא של מימוש עצמי וממש שליחות", הוא אומר בראיון להידברות. "אני מרגיש שאני מקיים את תכלית ביאתי לעולם עם השירים האלה, יותר מכל נגינה שעשיתי עד היום. ההשפעה המוסיקלית היא בעיקר אמני פולק בריטי משנות ה70 כמו ניק דרייק וג'ון מרטין, והטקסטים מושפעים מלימודי ימימה, קבלה וחסידות.

"לקח לי זמן לשייף את עצמי כגיטריסט וזמר וזו הסיבה שרק עכשיו אני מוציא את החומרים. מאמין שגם הייתי צריך להבשיל כגבר בעל ואבא לפני שאצא לעולם עם החומרים האלה, שחלקם אישיים מאד. אני מרגיש הכי עצמי כשאני עובד על חומרים שלי, אבל גם להפיק לאחרים ולעזור להם לממש את הפוטנציאל שלהם מסב לי קורת רוח רבה".

אורן צוראורן צור

צור, החל את הקריירה המוזיקלית שלו בגיל 21, כשהקים יחד עם חברים את להקת "עשב בר". בהמשך, למד מוזיקה באוניברסיטת ברקלי הנחשבת שבבוסטון, חזר לארץ וניגן מוסיקה אירית בלהקה "קטיפה שחורה".

בתוך המסע המוזיקלי שלו, צור עבר גם מסע רוחני של חיפוש, עד לתהליך של תשובה, אותו עבר בשנים האחרונות. בתוך כך, הצליח לבסס את מעמדו כאחד המוזיקאים האיכותיים והמעניינים ביותר במוזיקה היהודית, ולקחת חלק בפרויקטים מיוחדים שונים.

נראה שצור, הוא מסוג האמנים שכל מה שהוא נוגע בהם – הופך לזהב. כך למשל, הוא חבר בהרכב המצליח "הלב והמעיין", ככנר וכמעבד. מלבד זאת הוא חלק מצמד, יחד עם הגיטריסט נדב בכר, יחד הם אחראים להפקות היותר מיוחדות ונחשבות שנעשו בארץ בשנים האחרונות, כמו "קול ביער", הסינגל שמבוסס על ניגון חסידי עתיק שנכנס לפלייליסט של גלגל"צ לפני כשנתיים, וגם לאלבום של להקת "א גרויסע מציאה" שפרץ גבולות לכל הכיוונים ונחשב לאחד מאלבומי התשובה החשובים של דורנו.

בנוסף, עבד צור עם אמנים מהשורה הראשונה של המוזיקה בארץ, כמו עמיר בניון ("חזון יחזקאל"), אברהם טל ("הזמן עושה את שלו", "אדם צובר זיכרונות"), ברי סחרוף ("צמאה לך נפשי"), בית הבובות ("אתם תשבו ואני אדבר"), קרולינה ("צל עץ תמר"), קובי אפללו ("יחידה"), בעז שרעבי ("כשאת נוגעת בי") ועוד.

בשנה האחרונה עבד צור על אלבום הבכורה שלו כיוצר, אלבום שייצא בחגים. השיר הראשון מתוכו, שנקרא "אור חוזר", יצא לפני כחודשיים, וזכה להשמעות רבות. כעת יוצא גם סינגל שני מתוכו: "דברים שלא רואים", ומוכיח, שגם במגרש הביתי – אורן צור מביא כבוד. הרבה כבוד.

"דברים שלא רואים" – מילים ולחן: אורן צור. האזנה נעימה!

תגיות:מוזיקה יהודיתרץ ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה