חדשות בארץ

השופט קבע: לתלמידות החרדיות יש מקום

לאחר שטולטלו ממקום למקום תוך מאבקי כוח בין העירייה למשרד החינוך, קבע השופט: לבנות החרדיות יש מקום בבית הספר "שפות ותרבויות"

אא

בית הספר "שפות ותרבויות" בבית שמש, עמד במרכזה של מלחמת חורמה בין עיריית בית שמש לבית משרד החינוך. מאחר ובמבנה בית הספר ישנן כיתות רבות ריקות, החליטה העירייה לחלק את המבנה, ולהכניס תלמידות חרדיות מבית הספר "משכנות דעת", ללמוד במקום - לאחר שנים שנזרקו מקראוון אחד למשנהו, בתת תנאים משוועים. עניין ההפרדה עורר זעם ומהומה רבה, והפגנות כוח נרשמו במקום.

בית שמש 2014: תלמידות חרדיות בחוץ

מסתמן: הצעת חוק נגד השבת

משרד החינוך דרש להוציא צו ביניים ולגרום לסילוקן של הבנות החרדיות ממבנה בית הספר, אך בית המשפט סירב. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, ארנון דראל, הורה למשרד החינוך להיענות לבקשת העירייה ולפנות ליועץ המשפטי לממשלה לצורך גישור בנושא.

עורך הדין, אורי קידר, שייצג את העירייה, אמר: "אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתנו ושם לנגד עיניו את טובת הבנות לפני כל שיקול פוליטי. אני מברך גם על כך שבית המשפט קיבל את עמדתנו והורה למשרד החינוך לגשת עמנו לגישור אצל היועץ המשפטי לממשלה כפי שביקשנו מלכתחילה".

בית הספר בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90) בית הספר בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)

במהלך הדיון פנה השופט אמנון דראל לנציג ההורים החילונים ואמר: "הלוואי ולכל תלמיד בארץ היו תנאים כמו שיש לתלמידים שלכם גם אחרי חלוקת המבנה. תתנתק רגע מבית שמש ותחשוב שאתה בגבעתיים, אם זה היה שם לא היינו פה".

רגע השיא בדיון נרשם כאשר נציגת הפרקליטות העירה לשופט: "כבודו משחק לידי העירייה". השופט גער בה והשיב: "אבקש לשמור על כבוד בית המשפט".

יחד עם טעם הניצחון, הבהיר השופט לראש עיריית בית שמש, כי העובדה שעניין מקום לימוד הבנות החרדיות לא נדון בצורה מסודרת לפני תחילת שנת הלימודים, נראה כמו "מחטף".

תגיות:חינוךאפליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה