חדשות בארץ

מסתמן: הצעת חוק נגד השבת

חברי כנסת מהתנועה ומיש עתיד מבקשים לקחת מידי שר הפנים את הסמכויות לחוקי השבת

אא

תחילת מושב החורף של הכנסת טומן בחובו סערות לא פשוטות שיעוררו פולמוסים חריפים בין המגזרים השונים. אכן, הכנסת עדיין בפגרת קיץ, אולם יש כאלו שמכינים את התשתיות לאטרקציות החורפיות.

על הפרק, הצעת חוק משותפת לחברי כנסת מ"התנועה" ומ"יש עתיד", חוק שיעסוק בשמירת השבת. חברי הכנסת הם אלעזר שטרן, מהתנועה, שכבר הוזכר רבות בעניין חוק הכשרות שעורר סערה שלילית חריפה, וחברת הכנסת רות קלדרון מיש עתיד. כותרת הצעת החוק המתגבשת, "השבת במרחב הציבורי".

אתר ynet שחשף לראשונה את כוונותיהם של שטרן וקלדרון, מדווח כי ההצעה מבוססת על עקרונות "אמנת גביזון-מדן", לפיה סמכויות רבות מועברות מידיו של שר הפנים לרשויות המקומיות, על מנת שיוכלו לפעול בעצמן לטובת ציבור שאינו שומר תורה ומצוות.

מדובר במהלך שמקנה זכויות לפתיחת מקומות ציבוריים כמתנ"סים, מוסדות רוח, תרבות ופנאי, כולל מסעדות, גני חיות, מוזיאונים, וכמובן אמצעי תחבורה ציבורית.

יוזמי החוק מנסים לייצר שבת שתתאים כביכול לכל שכבות האוכלוסייה בישראל, וליצור מציאות חדשה, בה השבת תתנהל לפי איך שמתאים להם. דאגה חמורה מתעוררת בקרב החרדים לדבר ה', שלדבריהם, חוק כזה אינו יכול להתנהל במדינה יהודית, שבה השבת היא אחת. מי שחפץ לשמור אותה – לא יכול להפוך לפי נוחותו ורצונותיו.

תגיות:חרדיםאלעזר שטרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה