חדשות בארץ

בית שמש 2014: תלמידות חרדיות בחוץ

הם ניסו לחלק את בית הספר הגדול לשניים - כך תהיה אפשרות לאכלס בכיתות הריקות תלמידות שלמדו בתת תנאים. אבל היו מי שהתנגדו: לא רוצים אצלנו תלמידות חרדיות. טור דעה

אא
 
יסכה לבי עם אביה, יעקב. פעיל בהסברהיסכה לבי עם אביה, יעקב. פעיל בהסברה
 
מי שלא שמע את צהלות השמחה של בתי יסכה, כשהתבשרה שהשנה היא תלמד בכיתה של ממש, לא יבין את הסיפור האמיתי של בית שמש 2014.
זה היה ביום ראשון בערב. כמו כל האמהות, גם אני מצאתי את עצמי בודקת את הילקוטים והקלמרים, לוודא שכלום לא חסר לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה. לפתע נשמעו צעקות וקריאות "יש, איזה כיף". זיהיתי את קולה של יסכה.
"מה, מה קרה?" אני רצה לעברה במהירות, לוודא שלא קרה דבר. "אמא, זו מיכל על קו הטלפון, היא אומרת שמחר אנחנו נכנסות לכיתה במבנה, כיתה גדולה, וגם יש שם חצר ויהיה לנו מקום לשחק ולרוץ, איזה כיף"!
בתי יסכה, עלתה השנה לכיתה ה'. היא אחת מתלמידות בית הספר "משכנות דעת" בבית שמש. מאז עלתה לכיתה א', היא לומדת בכיתה המונה 35 בנות, ולומדת בקראוון צפוף, בתת תנאים. לא פעם חזרה הביתה עם פציעות קלות כתוצאה ממשחקי ילדות בסביבה צפופה ולא בטיחותית. ולא פעם, אני, האמא, עודדתי וניחמתי אותה כשחזרה הביתה בוכה עם כאבי ראש, מבלי שהיו לי תשובות לשאלה, למה דווקא לה מגיע ללמוד בצורה כזו?
 
מה כבר יכולתי לענות לה? ככה זה כי את חרדית? ככה זה כי אנחנו חיים במדינה דמוקרטית?
ילדה חרדית בבבית שמש בשנת 2014 מבינה דבר אחד: דמוקרטיה זה בתנאי שאתה לא חרדי.
מספיק כמה זייפני בחירות לכאורה בקלפי בודדת, בכדי להכתים מגזר שלם בשחיתות, ודי שתהיי ילדה חרדית בכדי שלא תזכי ללמוד בכיתה ראויה, גם אם כרב הבנות החרדיות, את לומדת 100% ליבה.
חשבנו שהגיע הפתרון, בצורת מבנה בית ספר שכבר פועל שנים, ויש בו 6 כיתות שעומדות ריקות מחוסר תלמידים. בהסכמה עם העירייה, הוחלט להפריד את הכיתות הללו, ולאפשר לבנות שנותרו ללא מבנה, ללמוד שם.
 
אך הבוקר (רביעי) 150 בנות עמדו בשמש הקופחת - ללא קורת גג, מכיוון שמשרד החינוך החליט ש-150 ילדים שאינם חרדים, רובם אינם תושבי השכונה, זכאים לחדרי כיתות מרווחים ומיותרים, ולחצר ענקית נטושה ולא שימושית. משרד החינוך גם קבע שהאגף שהוקצה ע"י העירייה לבית הספר "משכנות דעת" - אינו תקני. האם הכיתה הרעועה שבתי למדה בארבע השנים האחרונות - עברה את ביקורת משרד החינוך ונמצאה תקנית? האם חצר המשחקים של בית הספר שאמור לשמש למרחב משחק, ובפועל הוצבו בו קראוונים - נמצא תקני? האם ילדים שמגיעים משכונות מרוחקות בהסעות, תופסים חדרי ספח שמשמשים לפעילויות שונות בו בזמן שלמאות בנות אין כיתות לימוד - זה תקני? העובדה שעכשיו 150 בנות עומדות בחוץ בשמש הקופחת - זה תקני?
אי אפשר שלא להתייחס לכאב שחלקים מכלי התקשורת ניצבים באופן אוטומטי לצד מסוים, מבלי לבדוק את העובדות, מי הוא המופלא ומי הוא הקוזק הנגזל.
איך משרד ממשלתי הממונה על החינוך יכול ללא שמץ של בושה - להנציח אפליה ולצעוק חמס כאשר מתבצע תיקון ראוי לעוול. 
 
שרי לבי. אמא לילדה שנותרה מחוץ למבנה בית הספרשרי לבי. אמא לילדה שנותרה מחוץ למבנה בית הספר
 
אני מציעה למשרד החינוך שבספר האזרחות של השנה הבאה יעדכנו: "שיוויון זה רק אם אתה שייך לצד הנכון של המפה הפוליטית", ולכולנו לעשות חשבון נפש: איך קרה ששוב הפוליטיקה הקטנונית יכולה לדרוס זכויות יסוד של תלמידים ולקבע ערכים של אפליה על רקע אמונה דתית והשתייכות קהילתית.
קיר ההפרדה מסמל יותר מהכל את ההפרדה בבית שמש - בין ילדים שווים לבין ילדים ששווים הרבה פחות.
תגיות:בית שמשהפרדהגזענות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה