חדשות בעולם

במקום דוא"ל? גוגל מפתחת מזל"ט למשלוחים

בסרטון שהעלתה גוגל, היא חושפת פיתוח שנערך במעבדות סודיות בשנתיים האחרונות: מטוס זעיר שיעביר חבילות ממקום למקום. האם זה חוקי?

אא

המעבדות הסודיות של גוגל עסוקות בפיתוח דברים שלא נמצאים בגבול מסך המחשב שלכם. לאחרונה חשפה החברה כי בשנתיים האחרונות עסקה  בפיתוח מטוסים זעירים בגודל מטר וחצי על 80 ס"מ, ללא טייס, שיוכלו להעביר משלוחים ממקום למקום.

בסרטון שהעלתה גוגל, רואים ניסוי שנערך באוסטרליה, בו נראה אחד המטוסים מצניח חבילה לקרקע. המטוס, שמבוסס על ארבעה מנועים, מסוגל לטוס כ-800 מטר, ולהוריד חבילה עם כבל בצורה בטיחותית.

המזל"ט באוויר המזל"ט באוויר

"עדיין יעברו כמה שנים עד שייצא מזה מוצר, אבל זה בהחלט אבטיפוס ראשון שאנחנו עומדים מאחוריו", מסביר בסרטון ניקולאס רוי, מייסד הפרויקט.

רשות התעופה האמריקאית, ה-FAA, פרסמה לאחרונה רענון לתקנות הטסת מטוסים מסוג זה, וציינה כי הדבר אסור למטרות מסחריות, וכן על המטוסים להיות בטווח הראיה של המפעיל. כעת נותר לגוגל להתגבר על המכשולים הטכנולוגיים שנותרו, ועל המכשולים שמציב החוק.

המזל"ט עם החבילה המזל"ט עם החבילה

בנוסף לכל, תיאלץ גוגל להתמודד מול חברה נוספת שתתחרה בה על אותו פיתוח בדיוק. אמזון הציגה לפני כשנה סרטון שבו היא מדגימה משלוח חבילות באמצעות קוואדקופטר. גם אצלם, אם ייצא מוצר סופי - זה ייקח שנים.

צפו במז"לט החדשני: 

תגיות:דואר אלקטרונירץ ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה