גרפולוגיה

גרפולוגיה: רווח בין מילים

רווח גדול בין המילים הוא סימן לחשיבה שנונה ויצירתית, או לחילופין, לאיבוד רצף החשיבה. מבחינה חברתית מדובר באדם בררן אשר חושש מקירבה. הרווחים הם ביטוי לבידוד ולקושי במגע חברתי

אא

רווח תקין בין מילים הוא רווח של אות אחת עד שתיים (יחסית לכתב). בהיות המילים מייצגות מושג כלשהו, המשפט שנוצר הוא צירוף של מושגים לכלל רעיון. לכן, המרווח בין המילים הוא ביטוי לזרימת המחשבה. סוף המילה הוא הגבול בין ה"אני" - המילה, ל"אתה" - הרווח שנוצר. מכאן, שהמרווחים הם ביטוי ליחסים האישיים והחברתיים של הכותב.

רווח תקין הוא סימן לאישיות בוגרת ומגובשת, לחשיבה ברורה, לאיזון, לכבוד עצמי, להתחשבות בדעות של אחרים, לשמירת החוק והסדר, לביקורתיות, לאיפוק, לשליטה, לכושר ארגון, להיגיון ולחוש אסטטי.

רווח גדול בין המילים הוא סימן לחשיבה שנונה ויצירתית, או לחילופין, לאיבוד רצף החשיבה. מבחינה חברתית מדובר באדם בררן אשר חושש מקירבה. הרווחים הם ביטוי לבידוד ולקושי במגע חברתי. במידה ואחרי המילה הראשונה יש רווח גדול במיוחד, ניתן להסיק מכך שהכותב חווה טראומה חברתית כלשהי.

רווח צר בין מילים הוא ביטוי לחוסר בהירות, לחשיבה לא הגיונית, לתפיסת השלם ולחוסר הקפדה על פרטים. מבחינתו - רק התוצאה הסופית חשובה ולא התהליך. רווח צר הוא גם ביטוי לצורך במגע. לעתים הוא נובע מחום ומרגישות, ולעתים מהיעדר גבולות. לרוב, כמות הקשרים שהכותב יוצר באה על חשבון איכותם.

נפרט וניתן דוגמאות:

רווח תקין

כתיבה מהירה: מורה על אדם בעל תיאום בין הרגש למחשבה, על יכולת שליטה ועל ביקורת עצמית.

כתיבה איטית: מורה על אדם בעל בקרה, מודעות, הגבלה עצמית, היגיון, תכנון מעשי, חתירה נחושה ומאומצת לקראת מימוש המטרות והגינות.

רווח גדול ולא סדיר

כתיבה מהירה: מורה על אדם בעל חשיבה שנונה ויצירתית, הנעשית בלא רצף ושיטה, על דעת קלה להסחה, ועל היעדר משמעת עצמית.

כתיבה איטית: מורה על אדם בעל מעצורים, לבטים, הדחקת בעיות, הרגשת מרירות, וחשיבה מעורפלת ולא שיטתית.

רווח גדול וסדיר

כתיבה מהירה: מורה על אדם בעל שליטה ואיפוק נמרצות, דינמיות, עוצמה, יכולת לעמוד במצבי לחץ ויכולת להקשיב. הכותב אינו משועבד לרצף, הוא יכול לעבור בקלות מנושא לנושא, וכן לקלוט מספר נושאים במוחו, ולטפל בהם בו זמנית.

כתיבה איטית: מורה על אדם בעל היגיון, שיטתיות, קפדנות, תכנון לפרטים, יצירת קשר בהדרגתיות, חוסר ספונטניות ובחירה קפדנית של חברים.רווח צר וסדיר

כתיבה מהירה: מורה על אדם בעל שליטה, ביקורת עצמית, בררנות בבחירת חברים, ותפיסת השלם על פרטיו.

כתיבה איטית: מורה על אדם בעל חוסר מודעות לנעשה סביבו, דבקות ברגשות, מופנמות, אנוכיות וחוסר אכפתיות. מצד אחד יש לו עניין ביצירת קשרים, אך מצד שני הוא חושש מהקשר, ומביע מרירות וחשדנות, נותן הרגשת דחייה, ולעתים אף אובססיבי.

רווח צר ולא סדיר

כתיבה מהירה: מורה על אדם בעל צורך עז במגע חברתי, ועל חוסר יכולת להיות לבד. יצירת הקשרים שלו נעשית באופן מהיר, אך היא אינה מחזיקה מעמד לאורך זמן. יש לו נטייה לרכלנות, ומבחינתו, הזולת נועד לספק את צורכי ה"אני" שלו. הוא חסר היגיון, ופועל לרוב על פי החושים הטבעיים וחוויית הרגע שלו, בלי תכנון מראש.

כתיבה איטית: מורה על אדם בעל סתירה רגשית בין הרצון לחוות הנאה עצמית ובין הצורך להקריב מהנוחיות למען הזולת. הוא מביע השתתפות כנה ברגשי הזולת, אם כי לא תמיד תוכו כברו.  

תגיות:גרפולוגיהכתיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה