חדשות בארץ

הסוף לאפליקציית סיקרט?

כבר לא סודי ביותר: בישראל בודקים אפשרות להסרת אפליקציית הסודות 'סיקרט', זאת על רקע עדויות למקרי פגיעות בילדים ובבני נוער

אא

אם אתם משתמשים ב"טלפונים חכמים" ובאפליקציות השונות שהם מאפשרים, ייתכן ונתקלתם לאחרונה באפליקציית הסודות העונה לשם 'סיקרט', כשמה כן היא, פלטפורמה להפצת מידע באופן אנונימי.

מהר מאוד הפכה האפליקציה לאחד הדברים הפוגעניים בעולם. פרובוקציות, שקרים, רכילות זולה, גידופים וחיסולי חשבונות בלתי ריאליים, כשהכל באנונימיות מוחלטת. טירוף מוחלט של אפשרויות להרוס אנשים מאחורי מסך קטן ומקלדת זעירה.

אנשים רבים, ובינהם בני נוער וילדים, נפלו כבר קרבנות להתעללות ברשת בעקבות האפליקציה סיקרט. מדינות שונות בעולם הודיעו שיסירו את האפשרות לשימוש בה. המהלך האחרון בעניין נעשה בברזיל, שם פנה התובע הציבורי של המדינה לחברות 'גוגל' ו'אפל' בדרישה שיסירו את האפליקציה מהחנויות המקוונות, וכן מהמכשירים עליהם כבר הותקנה.

כעת גם בישראל מתכוונים להילחם בסודות ובשקרים האנונימיים שיוצרים אנדרלמוסיה בחייהם של אנשים, ובעיקר בכאלו של קטינים, שאינם יודעים לסנן כראוי, ונופלים קרבנות. לפני כשבועיים פנתה חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, לשר התקשורת, גלעד ארדן, וביקשה ממנו לבדוק עם אנשי מקצוע במשרדו, כיצד ניתן לטפל בבעיית האפליקציה. הפניה הגיעה על רקע זרימת תלונות והצטברות של עדויות על פגיעות בילדים ובבני נוער.

"למרבה הצער, האפליקציה הפכה במהרה לפלטפורמה לבריונות רשת בעבור בני נוער בישראל אשר במקרים רבים משתמשים בה להכפשה ולפגיעה בבני נוער אחרים", כותבת ח"כ לוי-אבקסיס בפנייתה לשרת המשפטים. "דנו בעבר לא מעט בוועדה לזכויות הילד בנושא בריונות ברשת וכבר ראינו שמקרים מסוימים הסתיימו בטרגדיות. עניין זה הפך אקוטי לאחרונה עם השימוש ב'סיקרט' ככלי חברתי שיש בכוחו למוטט בני נוער, ועלינו לעשות הכול כדי למנוע את המצבים הללו", הוסיפה.

תגיות:ילדיםגוגלמחשבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה