הרבנית ימימה מזרחי

גרושה. הילדים גדלו. לבד, שבתות וחגים

אני גרושה, מעבירה את החגים, השבתות, הימים והלילות לגמרי לגמרי לבד. והכי קשה לי בשבת, כשהילדים מחללים ורק אני שומרת. מה לעשות?

אא

שלום לרבנית ימימה,

אני מבקשת את הרבנית ברחשי ליבה של אישה, אמא, סבתא, המתמודדת מידי שנה עם ה"לקראת החגים" _ התקופה הכל כך קשה לאשה שמתגוררת בגפה.

אינני יודעת מדוע בחרתי לכתוב דווקא לכן שהרי איננו מכירות, אבל משהו במיילים שאת שולחת ומהשיעורים של הרבנית גרם לי לפתוח את ליבי.

אני גרושה כ-10 שנים. יש לי ברוך ה' 4 ילדים נפלאים שלא שומרים שבת. בימות החול אני לא מרגישה כל כך את הבדידות, מכיוון שעסוקה אנוכי בעבודה, טיפול בהוריי ולפעמים בנכדים. אבל כשמגיע סוף השבוע הבדידות נוראית. אני הולכת לבד לבית כנסת. אוכלת את ארוחות השבת לבד. מעבירה את השבת לבד.

בחגים _ הכל מתעצם וכמה שאני מנסה להדחיק ולהתמקד בחג, בתפילות, במה שכן יש, קשה לי המחשבה שאני לבד ושילדיי לא נמצאים איתי (הם מגיעים לארוחה אחת בליל החג או ליל שבת).

אני בת 50. צעירה! אך לא רואה אור בקצה המנהרה.

אז הנה שיתפתי.

שנה טובה מבורכת ובשורות טובות. תבורכו על כל פועלכן.

 

תשובת הרבנית:

אישה יקרה, דעי לך _ את נס. את כל יום _ שבת. כל יום מרגישה את השביתה הגדולה של המציאות, את העצירה. ואַת _ קידוש ה' בעולם, את מופת. קחי לך גאוות יחידה בזה שאת יחידה, ואת יחידה מובחרת.

מה תעשי בשבתות וחגים? תטיילי. לכי לבית כנסת. לכי לשיעור קבוע.

ותתפללי על שמחת השבת.

וזכרי היטב, שההלכה לא אמרה שאת צריכה לשמוח בשבת. ההלכה אמרה לך לשׂמֵחַ את השבת!
שבת היא אורחת שכל השבוע מסתובבת ללא בית. כשהיא בוכה לקב"ה "לכל יום מימות השבוע בראת בן זוג ורק לי לא", הוא מנחם אותה: "כנסת ישראל יהיה בן זוגך" (בר"ר י"א, ח) – אולם בפועל, כל כך הרבה מחללים אותה.

אז הגיעה אליך השבת, אורחת חשובה _ שמחי אותה! הרי כשבא אורח, גם כשאין לך מצב רוח את מחייכת אליו, מתלבשת לכבודו ועורכת שולחן יפה, כי לא נעים... וזה מה שאת צריכה לעשות בשבת _ לענג אותה ולשמח אותה לא לחכות שהיא תשמח אותך. היא האורחת, לא את.

זו תשובה קצת "רעה", לדאבוני, אבל ראיתי שהיא הפיחה כוחות בנשים לא מעטות. כשאת עושה את המאמץ הזה עם עצמך, בחדרי חדרים, באין איש רואה _ את תראי: השבת תשיב לך אהבה ותהיה לך לבת זוג נאמנה. עונג השבת יימשך לימי החול שלך, ויעמוד לך בבדידותך.

בשרי לנו בשורות טובות!

שלך,

ימימה

 

נשים יקרות, אם גם אתן רוצות לשאול את הרבנית ימימה שאלות,

אנא שלחו לנו אותן למייל: efrat@hidabroot.org ונשמח להעביר לה אותן,

ואולי גם תקבלו מענה לשאלתכם, באחד המדורים הקרובים!

 

הרבנית ימימה מזרחי היא עורכת דין במקצועה, שזנחה את המקצוע לטובת אהבתה הגדולה - לימוד תורה לנשים בהיבט עדכני ורלוונטי לחיים. היא מרצה מבוקשת ברחבי הארץ והעולם, ושני ספריה "במה אברכך?" ו"פרשה ואישה" (הוצאת ידיעות ספרים), הפכו לרבי מכר. דרך מפעל עלוני פרשת השבוע שלה, "פרשה אישה" נשלח בכל שבוע עלון בנושאים של זוגיות, רווקות, הורות וחינוך ילדים, מצוות נשיות ודיון אקטואלי בענייני דיומא. 

הכנסי לכאן כדי לקבל מתנת תוכן מיוחדת מהרבנית ימימה (בחינם).

תגיות:שו"תגירושין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה