חדשות בעולם

האם קטאר אחראית לקריסת הפסקת האש?

חמאס ביקש ממצרים שתערב את קטאר, אך זו סירבה בתוקף. לאחרונה איימה קטאר על חאלד משעל, שאם חמאס יקבל את ההסכם לפי הצעת מצרים - הוא יגורש מארצם

אא

חילופי האשמות הדדיים מתקיימים בין חמאס לישראל, בעקבות הפרתה של הפסקת האש וחידוש הירי. הבוקר (רביעי) מפרסם העיתון "אל-חיאת" ראיון עם  בכיר פלסטיני בתנועת פתח, שטוען כי חמאס ביקש ממצרים, שתזמין את שר החוץ, או את ראש המודיעין של קטאר, על מנת שימלאו תפקיד בסיום המשבר בעזה.

מצרים, שכועסת על מדיניותה של קטאר מאז הדחתו של נשיא מצרים לשעבר, מוחמד מורסי, סירבה באופן מוחלט לבקשה. גורם בכיר טען כי קטאר איימה לאחרונה על ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי היא תגרש אותו משטחה אם חמאס יסכים להצעה המצרית - להסכם במתכונת הנוכחית.

חבר המשלחת הפלסטינית מהחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, קייס אבו לילה, אמר שהפלסטינים הגישו אתמול מסמך שמסכים להצעה דו-שלבית: הסרת המצור, פתיחת המעברים ושיקום הרצועה ללא מגבלות או תנאים, ודחיית הדיון בנושאים המסובכים יותר כמו שדה התעופה והנמל הימי בחודש - כפי שהוצע בתחילת השבוע.

לטענת חמאס, ההתעקשות של ישראל על התפרקות הפלגים מנשקם, הגבלת ההתחמשות וקשירתם להסכם, היא זו שהכשילה את ההגעה להסכם אליו ציפו להגיע בסבב השיחות האחרון בקהיר.

החל מאתמול בשעות הצהריים, התחדשה ההסלמה בישראל. מחצות תקף חיל האוויר 30 יעדי טרור ברחבי הרצועה, רובם חמ"לים של חמאס, ואתרים לייצור ואחסון של אמצעי לחימה. מאז חידוש האש אתמול בצהריים הותקפו כ-60 יעדים. גורמי רפואה רשמיים ברצועה דיווחו כי שבעה בני אדם ממשפחת א-לוח נהרגו בתקיפה ישראלית באזור חג'ר א-דיכ שבמרכז הרצועה. ובלילה, כפי שאישרו גורמים רשמיים, נעשה ניסיון חיסול מוחמד דף, בו נהרגו אשתו ובתו. על גורלו של דף, סירבו הפלסטינים למסור מידע.

תגיות:קטארהפסקת אשמשעל חאלד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה