חדשות בארץ

ההסכם החשאי של ישראל וארה"ב

אין צד שמוכן להודות על הסכם הפסקת אש כולל, אך נעשים ויתורים. ישראל תסיר את המצור מעל עזה, סוגיית הפירוז נדחתה בחודש

אא

ישראל וחמאס לא הגיעו להסכמה במסגרת המו"מ בקהיר, כפי שהיה צפוי לכולם. על אף העובדה ששני הצדדים הכריזו שהפסקת האש לא תתארך פעם נוספת, היא קיבלה הארכה של 24 שעות, עד הלילה בחצות (בין שלישי לרביעי). הזרועות הצבאיות בעזה - כולל ועדות ההתנגדות והג'יהאד האיסלאמי - שאיימו לחדש את הירי בחצות, הודיעו שלא יעשו זאת לאור ההסכם.
מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, צפוי להגיע לישראל ככל הנראה בשבוע הבא, לחזק את נתניהו ולשדר שהיחסים בין שתי המדינות אינם מצויים במשבר - כפי שנראה היה לאחר שהפנטגון עצר משלוחי נשק לישראל. על פי גורמים ישראליים, קרי ונתניהו יודיעו יחדיו שהקשרים בין שתי המדינות חזקים ואיתנים, וכי המחלוקות ביניהן נקודתיות בלבד. הם יבהירו שארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה ולמנוע לעברה ירי מעזה.
גורמי ביטחון רשמיים אמרו שישראל וארה"ב סיכמו ביניהן בחשאיות על הסרה הדרגתית של המצור מעל הרצועה, תחילה במעברים הקרקעיים ולאחר מכן גם בים. בנוסף, ישראל תאפשר את שיקום הרצועה באמצעות גורמים בינלאומיים, ולא תתנגד לתשלום משכורות אנשי חמאס.
ישראל תפעל בזירה הבינלאומית כדי לקדם את מניעת התחמשות חמאס וארגוני הטרור, וארה"ב תתמוך בה, אך סוגיית הפירוז שישראל דרשה, לא תהיה עוד חלק מהמשא ומתן.
על פי גורמים פלסטיניים, ההסכם כולל פתיחת מעברים והסרת המצור באופן מלא מרצועת עזה, כולל הכנסת חומרי בנייה תחת פיקוח בינלאומי, וכולל הסרת מצור כלכלי. שיקום רצועת עזה בחסות בינלאומית ובפיקח ממשלת האחדות הפלסטינית. הרחבת מרחב הדיג בתוך חצי שנה.
חבר במשלחת הפלסטינית אישר כי ניתנה הסכמה לחתימה על המסמך. "כעת אנחנו ממתינים שהקבינט הישראלי יודיע כי הוא מאשר את ההסכם", אמר. יצויין כי להסכם אין אישור מצד ישראלי כלשהו.
חודש לאחר חתימת ההסכם, עתיד להתחדש הדיון בנושאי נמל ימי, שדה תעופה והחזרת גופות החיילים הישראלים, סגן הדר גולדין וסמל-ראשון אורון שאול. לטענת גורמים פלסטיניים, מצרים לחצה על ישראל לוותר על דרישתה לפרז את הרצועה ולהרוס מנהרות בחסות בינלאומית. ברשת אל-ג'זירה דווח כי סוגיית שיקום רצועת עזה תהיה בפיקוח של ממשלת הפיוס הפלסטינית.

תגיות:הפסקת אשג'ון קריקהיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה