חדשות בארץ

"אם הירי יימשך - נכה בחמאס"

השיחות בין חמאס לישראל התחדשו הבוקר בקהיר. ככל הנראה מדובר בניסיון האחרון להגיע להסדר של רגיעה קבועה. ראש הממשלה נתניהו: "אם הם חושבים שהמשך הירי יגרום לנו לעשות ויתורים, הוא טועה. כל עוד יימשך הירי - נמשיך להכות בחמאס"

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הבוקר (ראשון) התחדשו השיחות הלא ישירות בין חמאס לישראל בקהיר, כאשר ברור לכולם שאין סיכויים גבוהים להגיע להבנות. מצרים מציגה נוסח הפסקת אש בעיייתי עבור שני הצדדים. לפני יציאתם של הגורמים המדיניים, קיבלו הנחייה מראש הממשלה "לעמוד בתוקף על צורכי הביטחון של ישראל".  ככל הנראה מדובר בניסיון אחרון להגיע להסכם. השיחות צפויות להימשך עד יום שני בלילה.

בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה מוקדם יותר, העביר נתניהו מסר לחמאס, לפיו "הוא לא יצליח להרוויח הישג מדיני". לדברי ראש הממשלה, ישראל "לא תלך להסדר בכל מחיר". עוד הוא מבטיח: "אם הם חושבים שהמשך הירי יגרום לנו לעשות ויתורים, הוא טועה. כל עוד יימשך הירי - נמשיך להכות בחמאס".

השר יובל שטייניץ ביקש להבהיר כי חמאס לא ישיגו דרישה מכל סוג, אם לא יהיה פירוז הרצועה. "עלינו לעמוד על נושא הפירוז. נמל זה כמו דיוטי פרי לרקטות. בעתיד יהיו שם טילי סקאד וזילזל".

בדרג המדיני לא יודעים להעריך אם יושג הסכם בתום השיחות. "לחמאס יש רק מה להפסיד", אמר גורם מדיני, "אם יהיה הסכם, הרי מדובר יהיה בהסכם שיצר את צעדיו ולא יעניק לו שום הישג משמעותי שבגללו היה לו שווה לספוג את הפגיעה הקשה שספג על ידי כוחות הביטחון הישראליים. ואם לא יהיה הסכם, ישראל תגיב בכל העוצמה, מה שיבטיח שיהיו לו אבידות קשות נוספות".

פקידים בכירים בירושלים מעריכים כי אם ייכשלו מאמצי התיווך המצרים לגיבוש הסכם הפסקת אש ארוך טווח בין ישראל לחמאס יפעלו מעצמות המערב לקידום החלטה במועצת הביטחון של האו"ם כדי להביא לסיום פעולות האיבה ברצועת עזה.

תגיות:חמאסהפסקת אשרגיעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה