חדשות בארץ

ח"כ שמעון אוחיון: "רפורמים הם שק של צרות"

כחצי שנה אחרי שהתבטא חבר סיעתו נגד הרפורמים, מותח גם ח"כ שמעון אוחיון (ישראל ביתנו) ביקורת נגד התנועה הרפורמית שמסכנת את המשך קיומנו

אא

לפני כחצי שנה התבטא ח"כ דודו רותם (ישראל ביתנו) נגד אנשי התנועה הרפורמית ואמר עליהם שהם אינם יהודים. הוא הצליח לעורר ביקורת, אך נראה שעם הזמן היא דעכה. כעת מתבטא חבר כנסת נוסף מאותה סיעה, שמעון אוחיון, שנמצא בראש השדולה למאבק באנטישמיות, כי הרפורמים אינם תורמים דבר למדינת ישראל, וכי הניסיון שלהם עד היום, הוכיח שהם "שק של צרות".

"המסר שלי לרפורמים הוא – 'לאט לכם. אתם לא מביאים נדוניה כל כך טובה, אתם מביאים איתכם שק של צרות, של התבוללות, של הזנחת החינוך היהודי'" אמר אוחיון בראיון ל-nrg. "אומרים לי 'איך אתה מעז לדבר ככה?'" הוא ממשיך, "הרפורמים אומרים 'אנחנו תורמים הרבה כסף למדינת ישראל'. אני אומר להם - לאט לכם. כמה אתם מביאים? 400? 500 מיליון דולר בשנה? חצי מזה נשאר בארה"ב".

נשים רפורמיות בכותל (צילום: פלאש 90)נשים רפורמיות בכותל (צילום: פלאש 90)

"היהדות האורתודוקסית, במיוחד המודרנית, חלק קטן גם מהתנועה הקונסרבטיבית משקיעים בחינוך יהודי בין חמישה לשישה מיליארד דולר בשנה. משפחה אורתודוקסית שרוצה לשלוח את הילד שלה לבית ספר יהודי צריכה לשלם גם לעיתים 80 אלף דולר בשנה. מה אני מקבל מהם? חינוך יהודי? המשכיות יהודית?"

בראיון נשאל אוחיון מה לדעתו עדיף, בית ספר רפורמי או בית ספר גויי: "קודם כל, מה זה בית ספר רפורמי"? השיב בשאלה, וענה עליה: "זה 'סאנדיי סקול' של פעילות לא רצינית. היא יוצרת אנטי אצל הילדים. כי אם אתה לא משקיע בתוך זה, ועושה זאת בצורה מאוד מאוד חובבנית זה לא עובד. המורים המלמדים שם אינם אנשים מקצועיים, אין שם מורים שהוכשרו לכך. הם שולפים ילד מבית ספר כללי ותוקעים לו פתאום מושגים בעברית, מנגינות וסיפורים בעברית. זה מנותק לחלוטין. אם הילד היה בבית ספר יהודי אורתודוקסי, כל ההוויה שלו היתה יהודית". לעומת זאת, כנשאלה שאלה זהה על בית כנסת, ענה אוחיון שכל קרבה או ידע ליהדות, עדיפה מאשר ניכור וזרות. "אבל אני מפחד מהשלכות שיש לזה", הוא אומר. "מפני שכל זמן שהגישה הרפורמית היא סבלנית לנישואי תערובת, זה מסכן את המשך קיומנו. אני דואג, אני נגד".

תגיות:ח"כ שמעון אוחיוןרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה