חדשות בארץ

תושבי עזה לחמאס: "הייתם צריכים לקבל את הפסקת האש מוקדם יותר"

הם שונאים את ישראל, אבל כועסים על חמאס: "ההרס בצד שלנו, הייתם צריכים לקבל את המתווה המצרי בתחילת המבצע. די לירות לנו מהשכונה"

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

התושבים בעזה נמצאים בין הפטיש לסדן, כך עולה מכתבה שהתפרסמה אמש (רביעי) בעיתון "וושינגטון פוסט". מצד אחד הם שונאים את ישראל, ומצד שני הם  גם נגד חמאס, שגורם להם באופן ישיר נזק בלתי נסבל.

"זיאד אבו חלול אומר שנמאס לו לראות את השכונה שלו הרוסה", נכתב בכתבה. "נמאס לו לראות את חמאס וחמושים פלסטינים אחרים יורים רקטות לישראל מהשכונה שלו - ונמאס לו להתפלל שהתגובה הישראלית לא תחריב את ביתו".

הוא מאשים גם את חמאס וגם את הארגונים החמושים הפלסטיניים האחרים, באחריות לצער ולסבל שנגרם לו - על אף שהוא שונא את ישראל. "הם עשו טעויות רבות. כל הפלגים הפלסטיניים צריכים להפסיק לירות רקטות. מספיק. אנחנו סובלים", צוטט אבו חלול.

לפי "וושינגטון פוסט", הפלסטינים אינם מעזים להעביר ביקורת על חמאס באופן ישיר וגלוי, והתסכול מתנהל מתחת לפני השטח - אם כי במקומות שבהם הלחימה קשה יותר, כמו בבית להיא, היא כבר מבעבעת מעל פני השטח.

"רוב הפלסטינים עדיין אומרים שהם תומכים במלחמה האחרונה נגד ישראל", נכתב בכתבה "לדעתם זו הדרך היחידה להביא להסרת המצור על עזה, אבל רבים מהם כועסים על הסירוב להפסקת אש מוקדמת יותר ועל הירי מבתי מגורים".

"הפלסטינים כועסים על העובדה שחמאס לא קיבל את היוזמה המצרית בזמן שמספר ההרוגים היה נמוך יותר", אמר האני חביב, פרשן פוליטי פלסטיני. תושבי בית להיא שהתראיינו לכתבה, אמרו שהם מותשים. "חמאס צריך היה לקבל את הפסקת האש", אמר חאתם מנה, מורה בן 55, "זה היה מפסיק את מרחץ הדמים. אנחנו אלה שנפגעו מהמלחמה, הבתים שלנו וחיינו. ההרס הוא בצד שלנו ולא בצד הישראלי". תושבים אחרים אמרו שהם רוצים שירי הרקטות על ישראל משכונותיהם ייפסק - בגלל תגובת צה"ל.

תגיות:חמאסהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה