חדשות בארץ

האם נמצא הפתרון לבעיית המנהרות?

מערכת פיתוח שנכשלה בשנת 2005, עברה שינויים ושיפורים, וכיום מתגלה כפתרון אולטימטיבי לבעיית המנהרות. במידה ותאושר, היא תתפרס לאורך 64 קילומטרים ברצועת עזה

אא

במשך יותר משנה וחצי, עבדו חיילי פרויקט "תלפיות" על טכנולוגיה שאמורה לתת פתרון משמעותי לבעיית המנהרות. מערכת החיישנים המדוברת, אמורה לזהות חפירה תת קרקעית מתחת לאדמה.

כפי שדווח ב- ynet, מערכת החיישנים נוסתה בהצלחה במנהרות הביוב באזור תל אביב, לפני כחודש, והיא עתידה להתפרס לאורך 64 קילומטרים בגבול רצועת עזה – בהתאם לתוצאות הסופיות של הניסוי.

בשנת 2005 נכשל פיתוחן של שתי טכנולוגיות, מהן מורכבת המערכת, ומאז נערכו שינויים ושיפורים על מנת להגיע לתוצאה שתוביל לפתרון המנהרות. קצין בכיר אמר אתמול (שני) שהצבא ימליץ על יישום תפיסה המשלבת הגנה כפולה: מערכת הסנסורים – החיישנים, שעלותה מוערכת בין מיליארד וחצי לשני מיליארד שקל, לצד תשתית פיזית חדשה ומעובה למניעת חדירה תת קרקעית. "העלות של ההגנה הזאת תהיה סבירה, בניגוד לקירות שהטמנו בעבר שהאחזקה שלהם הייתה יקרה מאוד", הוסיף.

מרגע שתהיה החלטה סופית לביצוע הניסוי המדובר, ייקח שנה ליישם אותו.

הקצין הבכיר התייחס לדאגה שהביעו לאחרונה תושבי הצפון, ולטענות לפיהן הם שומעים רעשים תחת האדמה, ככל הנראה ממנהרות של חיזבאללה: "אנחנו חוקרים את זה מודיעינית, אבל אני לא מכיר תמונה של מנהרות בצפון. כן, יש לחיזבאללה מנהרות הגנה".

מסתמן שגם מעל פני הקרקע צפויים שיפורים, כגון שימוש מורחב במערכת "מעיל רוח", שסייעה כבר במבצע "צוק איתן", והדפה טילי נ"ט שנורו לעבר טנקים ונגמ"שים של צה"ל. העלות המוערכת למיגון הזה, היא כ-3-2 מיליארד שקל, לרבות שיפור האש המדויקת מהקרקע.

תגיות:מנהרותעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה