חדשות בארץ

רשתות באירופה מסרבות למכור פרי ישראלי

בעקבות חרם צרכנים בלתי רשמי, נותרו יצואני פירות בישראל עם סחורה שלא נמכרת. יש איומים מצד מוסלמים להחרים עסקים שימכרו סחורה ישראלית

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

רשתות אירופאיות מסרבות לרכוש תוצרת ישראלית, כך אומרים ספקים ליצואני פירות מישראל. הדבר לא התפרסם כהודעה רשמית, אך בהחלט נאמר בשיחות טלפון עם קניינים המספקים תוצרת ישראלית לרשתות במדינות סקנדינביה, בריטניה, צרפת, בלגיה ואירלנד. ברשתות השונות חוששים מחרם צרכנים והפגנות, שכן במדינות אלו יש לובי מוסלמי חזק.

אומנם אין חרם רשמי, אך בעלי עסקים חוששים להתעסק עם פירות ישראליים, בעיקר בעקבות המצב בישראל. איומים על חרמות ונזקים הם מנת חלקם של רשתות שיווק שימכרו סחורה ישראלית, מצד שני, לפי דברי עמיר פורת, מנהל שיווק של חברת אדום פרוטס, חודש אוגוסט נחשב חלש בדרך כלל, וייתכן שקניינים מנצלים את המצב הביטחוני ורוכבים עליו, בתירוץ מדוע לא להזמין סחורה מישראל.

יחד עם זאת, לדבריו, האווירה הכללית בשוק לא נוחה. בצרפת ובבריטניה התקבלו איומים מצרכנים פרו־פלסטיניים, שאם הרשתות ימכרו ולו קרטון אחד מישראל, הם לא ייכנסו אליהן. "מנגו שנארז בהולנד, כמו תמיד, ונשלח לאירלנד, חזר בסוף השבוע בטענה שלא מקבלים תוצרת ישראלית", סיפר.

תגיות:חרםאירופהעסקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה