חדשות בעולם

חמאס: "ההתנגדות מוכנה לחזור ללחימה"

בעוד השיחות על הפסקת אש קבועה מתקיימות בקהיר, בחמאס כבר מתכננים את התקפה הבאה של ירי רקטות לעבר ישראל. היעד: יום שישי בשמונה בבוקר

אא

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בשעה שבקהיר מתנהלות שיחות בנוגע להפסקת האש, יש מי שכבר מתכנן את ההתקפה הבאה על ישראל. הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי לאחר 72 שעות של הפסקת אש, ביום שישי בבוקר, יחודש ירי הרקטות לעבר ישראל. הערכת גורמים בכירים היא שהידיעה מהווה ניסיון להביא לוויתורים מצד ישראל במשא ומתן שמתנהל כעת.

הזרוע הצבאית של הארגון הודיעה כי כשיפקעו 72 שעות ההפוגה ביום שישי, תשוב לשגר רקטות.  אבו מרזוק: "לא הוסכם על הארכת הפסקת האש"

אנשי הזרוע הצבאית של חמאס וכן פעילי הג'יהאד האיסלאמי, כבר נערכים לחדש את הירי ביום שישי.

בכיר חמאס, אסמאעיל רדואן, מסר כי לא הושגה הסכמה להארכת הרגיעה, משום שטרם נענו דרישות הארגון. גם ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, וסגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק, הנמצא בקהיר, הודיעו: "אין הסכם להארכת הפסקת האש".

גורם ישראלי בכיר אמר לוואלה! חדשות: "כאשר נענינו בחיוב להצעה המצרית המקורית לפני שלושה שבועות, היינו מוכנים לעשות זאת ללא הגבלת זמן", אמר הגורם. "הפסקת האש הנוכחית החלה בעקבות בקשת חמאס, שהבין באיחור ניכר שאין לו מנוס מקבלת היוזמה המצרית. אנחנו מעוניינים לתת הזדמנות ליוזמה הזו, שישראל קיבלה כבר בשבוע הראשון ללחימה".

בינתיים המשלחת הפלסטינית דבקה בדרישותיה, ובהן הסרת המצור על רצועת עזה, שחרור אסירים, הקמת נמל ימי ונמל אווירי ברצועת עזה ופתיחת מעבר בינה לבין הגדה המערבית. לפני מספר ימים הגיעו בכירים אירופיים רמי דרג, לקהיר, כדי להציג את היוזמה להסיר את המצור מעל רצועת עזה, שמבסגרתה יגיעו משקיפים אירופיים למעבר רפיח ולמעברים נוספים. על פי דיווח ברשת "אל-ערביה" בסוף השבוע, הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, תומכת ביוזמה.

תגיות:חמאסהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה