ספרים

שוק הספרים? הרבה סיפוק, מעט אופק כלכלי

זמן קצר לאחר שהוציא ספר זיכרון בן 600 עמודים לזכרה של אמו, שנפטרה בפתאומיות, מצא את עצמו נתן פלדמן פותח הוצאת ספרים בשם "צוף". האם השוק משתלם כלכלית? לא בטוח. סיפוק הוא דווקא נותן

אא

היא נפטרה בפתאומיות. צעירה בת 45 שהותירה אחריה עשרה ילדים. אשת חסד הייתה הגברת ליפשה פלדמן ז"ל משכונת סורוצקין הירושלמית. את מש"י – מרכז שיקום ילדים מוגבלים, הקימה לאחר שחיפשה לבתה, כיום בת 18, מקום איכותי שבו יטפלו טובי הרופאים במחלת ה- c.p ממנה היא סובלת, לצד שמירה קפדנית על אורח חיים לפי ההלכה. אך מה בין מעשי החסד של הגברת פלדמן ז"ל ובין הכתבה על הוצאת הספרים 'צוף'?

חצי שנה לאחר פטירתה, נפטר גם אביה, הרב אפרים זורייבין זצ"ל, שהיה ראש ישיבה באמריקה -לייקווד, ובישראל – בחיפה. בני המשפחה שספגו שתי מכות קשות בזמן כה קצר, החליטו כי ההנצחה המתאימה ביותר לפטירת אמם – אחותם, היא כתיבת ספר זיכרון.

"ואז הם פנו אליי", משחזר נתן פלדמן, 27, בנה השלישי. "במשפחה ידעו שאני חבר'המן ובעל יכולת ניהול, והפקידו בידי את מלאכת הוצאת הספר". בזמן הקצר שנותר לו, הוא פנה לרבנים אותם הכיר, חברים בעלי כישורי כתיבה, ואסף חומרים מתאימים וחידושי תורה ייחודיים. לאחר עבודה קשה, ביום השנה יצא ספר זיכרון בן 600 עמודים.

"תביא דפים – תקבל ספר"

בעודו מתעסק בהוצאת ספר הזיכרון לאמו, עזר לו חמיו, ספק נייר, עם חומר לעבודה. אט אט הבין פלדמן כי יש בענף פוטנציאל, כשהעניין הוא לדעת לנהל עסק בצורה הנכונה. "כולם צחקו עליי. גם חברים וגם בני משפחה, אמרו שאני מדומיין. אבל בחרתי שלא להתייחס לדעתם ולחוסר האמון, וביום בהיר אחד מצאתי את עצמי מכניס מודעה בגודל אינצ' לעיתון יתד נאמן, ובה רשום: תביא דפים, תקבל ספר. כמובן עם מספר טלפון. את המודעה הכנסתי פעם אחת או פעמיים. היו קצת טלפונים, ממש לא כפי שציפיתי, אבל החלטתי שגם לקוח אחד הוא לקוח, ואני אוציא לו ספר. לא ידעתי כלום על מחירים, או על הוצאת ספרים, אבל לא פחדתי, היה לי אומץ. התעניינתי אצל מגיהים, גרפיקאים, וכל אנשי המקצוע שנדרשים להוצאת ספר, וכך הוצאתי את הספר ללקוח הראשון שלי. המשכתי להתרוצץ בין לקוחות, הגעתי עם דוגמה או שתיים של ספר, ואנשים התלהבו".

מצב שוק הספר אינו מזהיר. כיצד אתה חווה אותו?

"השוק מוצף גם בהוצאות, וגם בקשיים. בענף הספר, כמו בכל דבר אחר בחיים, צריכים הרבה סיעתא דשמיא. אדם שמוציא ספר, מקבל תחושה שהוא שווה משהו. אברכים יושבים וכותבים, וחשוב להם שיהיה המשך לדברים שלהם. במקרים רבים קונטרס ילך לגניזה, וספר בכריכה קשה יישאר. לכן אדם שמגיע להוציא ספר תורני, משלם את הסכום עבור העבודה, ופחות מתעניין בכמה רווחים יהיו לו לאחר מכן".

לא פחדת להיכנס ללא ניסיון למקום שאולי לא יצליח?

"להצליח זה לא רק לשבת במשרד היי טק, או להיות עורך דין. לפעמים כשאדם אוהב לעשות משהו והולך איתו עד הסוף, עם תפילות ועבודה קשה - הוא יצליח. כשהוצאתי את ספר הזיכרון לאמי ע"ה, חשתי את התחושה של ליצור ספר. כשאחזתי במוצר המוגמר, זו הייתה התרגשות בלתי מוסברת. זה היה הרגע שבו הבנתי שמצאתי את הייעוד שלי בחיים. כשאדם מוציא ספר, הוא מרגיש פתאום שווה משהו. ידעתי שאני רוצה להיות במקום הזה ופשוט לא פחדתי".

משתלם להוציא היום ספר?

"לא תמיד אני ממליץ להוציא, ואף אומר את זה ללקוח. מבחינה כלכלית, רוב הספרים לא משתלמים, אלא אם מדובר ברבי מכר, סיפורים, היסטוריה, וכו'. בתקופה של חודש הספר התורני, אנשים מגיעים בהמוניהם עם רצון לדעת מה חדש, אלו ספרים יצאו לקראת החגים, ויש התעוררות. אבל באופן כללי, השוק הזה שווה מבחינת סיפוק, פחות מבחינה כלכלית".

תגיות:נתן פלדמןספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה