חדשות בארץ

נתפס מפקד חוליית הטרור שחטפה את שלושת הנערים

לאחר מצוד נרחב, נעצר חוסאם אל-קוואסמה, תושב חברון, והודה בחשדות המיוחסים לו. הפקודה לחטיפה, ככל הנראה, ניתנה מהנהגת חמאס בעזה ובחו"ל

אא

אתמול (שלישי) הותר לפרסום, כי לפני ימים אחדים עצרו כוחות מיחידת ימ"מ, בשיתוף שירות הביטחון הכללי, את חוסאם אל-קוואסמה, תושב חברון, מפקד חוליית הטרור שחטפה את שלושת הנערים ב-12 ביוני בגוש עציון, איל יפרח, גיל-עד שעאר ונפתלי פרנקל, ורצחה אותם. המעצר התבצע בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים.

לאחר שנחקר במשך שעות, הודה אל-קוואסמה בחשדות המיוחסים לו. מהחקירה עולה שהפקודה לביצוע החטיפה, ניתנה מהנהגת חמאס בעזה ובחו"ל.

אתר וואלה! חדשות דיווח על עדכון דרך גורמים פלסטינים, כי לאל-קוואסמה, יש אח פעיל חמאס, ששוחרר במהלך עסקת שליט וגורש לרצועת עזה. לדברי הגורמים, קבוצת משוחררי שליט השוהה בעזה - פועלת תחת חסותו של שר הפנים הפלסטיני לשעבר, פתחי חמאד. יחד עם בכיר חמאס באנקרה, סאלח אל-ערורי, הם אחראים לתכנון של עשרות ניסיונות פיגועים ברחבי הגדה.

לפני כחודש עצר כוח של יחידת מסתערבים בחברון, את חוסאם דופש, פעיל חמאס בעברו, חשוד גם הוא במעשה הטרור, אך שניים נוספים שמבוקשים לחקירה בעקבות החטיפה והרצח, טרם אותרו על ידי כוחות הביטחון והמצוד אחריהם נמשך. השניים, מרואן אל-קוואסמה, בן ה-30 ועאמר אבו עיישה, בן ה-32, פעילי חמאס מרכזיים בגדה, שהיו כלואים בעבר בישראל. אל-קוואסמה הוא אחיינו של עבדאללה אל-קוואסמה, שבעבר פיקד בחברון על הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא חוסל בפעולת ימ"מ ביוני 2003, לאחר שהיה מעורב בפיגועים רבים.

תגיות:חטופיםחוליית הטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה