חדשות יהדות

בית משפט קבע: גם בתל אביב לא יעבדו בשבת

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את העתירה של 'טיב טעם' לעכב את ביצוע הפסק של סגירת בתי עסק בשבת. "מדיניות האכיפה מותאמת להחלטת שר הפנים", נכתב בהחלטה

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

אתמול (שני) דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב, את העתירה שהגישה רשת 'טיב טעם', לעכב את ביצוע פסק הדין שמחייב את העירייה לסגור בתי עסק בשבת.

המשמעות היא שעל העירייה לאכוף את החוק בכל התנאים העומדים לרשותה, ולא תוכל להסתפק רק בהטלת קנסות כפי שדובר עד כה.

לפי החלטת שר הפנים, גדעון סער, על בתי עסק לממכר, להיות סגורים בשבת. גם בירושלים מוטלים קנסות על בעלי דוכנים וחנויות שפועלים בשבת, וגם בתל אביב, לפני הפסיקה האחרונה, אישרה העירייה חוק עזר שהסדיר פעילות בשבת, אך שר הפנים אישר פתיחת שלושה מתחמי קניות בלבד ברחבי העיר, ובכל הנוגע לחנויות קטנות ומרכולים, נפסלו בקשות העירייה.

כאמור, רשת 'טיב טעם' הגישה ערעור על ההחלטה לסגירת העסקים בשבת, והם ביקשו לעכב את ביצוע ההחלטה, עד לדיון בבקשתם. לפי החלטת בית המשפט, אין תשתית מוצדקת לעיכוב ביצוע הפסיקה, תוך הסתמכות על החלטתו של סער: "החוק המוצע נידון על ידי שר הפנים, שקבע את אשר קבע בהחלטתו. כאמור בתגובת העירייה, מדיניות האכיפה מותאמת להחלטת שר הפנים ולאישור החלקי של החוק המוצע על ידו במסגרתה. טיב טעם אף לא הצביעה או חידדה די הצורך את הדחיפות לעכב את ביצוע פסק הדין כעת דווקא".

חברי הכנסת מיהדות התורה בירכו את שר הפנים על החלטתו האמיצה למען כבוד השבת.

תגיות:שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה