חדשות בארץ

ישראל פתחה בהפסקת אש הומניטרית למשך שבע שעות

זה הפך לשגרה: ישראל נוצרת אש, חמאס יורה. ברפיח הלחימה עדיין מתנהלת. בשעות הבוקר יורטו רקטות מעל אשדוד ואשקלון

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הלילה הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לכלי התקשורת הפלסטיניים - כי החל מהשעה 10:00 תיכנס לתוקפה הפוגה הומניטרית ברצועת עזה, עד השעה 17:00. ההפוגה תחול על כל האזורים מלבד מזרח רפיח, שם עדיין מתנהלת לחימה. חמאס מצדו הכריז כי לא יכבד את ההחלטה להפסקת אש הומניטרית.

הדבר הפך לסוג של שגרה. ישראל שוב נוצרת אש - חמאס ממשיך לירות. רק בשבת האחרונה היינו עדים לנחרצות של הקבינט - לא מדברים עם חמאס בשום צורה, גם לא דרך קהיר. ישראל תמשיך לתקוף בעיקר מן האוויר עד שחמאס יישבר.

בפועל, אתמול (ראשון) החל משעות הבוקר, יצאו כוחות גדולים של צה"ל מרצועת עזה, ומאז חמאס חידש את הירי במרץ. יתירה מכך, הגיע חמאס לסיכום עם יתר הארגונים הפלסטיניים על רשימת הדרישות, והתמונה המדינית נראית מורכבת בהרבה.

הבוקר (שני) בשעה 6:10 לערך, נשמעו אזעקות באזור אשדוד ובשטח מועצת חוף אשקלון. רקטה יורטה מעל אשדוד. כעבור כחצי שעה נשמעה יורטו שתי רקטות באשקלון.

במהלך הלילה (שני) המשיך כוח צה"ל בפעילות התקפית אינטנסיבית ברצועת עזה. בפעילות משותפת עם השב"כ הותקף מבנה בו שהה מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי, דניאן מנצור. מנצור, שאחראי גם על תחום המודיעין בארגון, ובמבצע הנוכחי עסק בהכוונת ירי רקטות לעבר ישראל, נהרג בתקיפה.

מאה מטרות בסך הכל הותקפו לאורך הרצועה, ואותרו עוד שתי מנהרות טרור. קצין בכיר הסביר כי החל שיקום הנדסי של גדר המערכת באוגדת עזה שנהרסה במהלך המבצע כתוצאה ממעבר של טנקים ונגמ"שים, ושריפות שפרצו בשטח כתוצאה מהלחימה.

דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אל-קדרה, הודיע לאחר ליל התקיפות של צה"ל, כי מניין ההרוגים הפלסטיניים מאז החלה המלחמה בדרום מבצע עלה ל-1,821 ומספר הפצועים עלה ל-9,420.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, התייחס ליוזמה הישראלית ברשת "אל-אקצה" של הארגון, ומסר כי חמאס לא הסכים להפסקת האש. לדבריו, "הישראלים הכריזו על הפוגה הומניטרית באופן חד-צדדי, על מנת להסיט את תשומת הלב ממעשי הטבח של כוחות הכיבוש"

בכיר הפתח, סאיב עריקאת, אמר לסוכנות הידיעות "מען", שיש לא מעט גורמים שמעורבים ופועלים לטובת הפסקת איש קבועה ומיידית בעזה. הוא הביע תקווה שהדבר יתממש כבר בימים או אפילו בשעות הקרובות.

הרשות הפלסטינית מכינה תכנית כוללת ליום שאחרי הפסקת האש, כך חשף עריקאת, בה יישקלו מחדש יחסי הרשות עם העולם, ובמיוחד עם ארצות הברית וישראל. עריקאת הדגיש כי יו"ר הרשות אבו מאזן עתיד לחתום על צו המורה על הצטרפות לבית הדין הבינלאומי בהאג ביום שאחרי הפסקת האש.

"יש לנו גישה מוגדרת לבחינה מחדש של יחסי הרשות עם ישראל, ארצות הברית, אירופה והעולם הערבי וגם על היחסים הפנים פלסטיניים", אמר עריקאת.

תגיות:צוק איתןהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה