חדשות בארץ

אביב גפן: "עברתי התפכחות כואבת, האשראי של חמאס נגמר"

בשני ראיונות שונים, מפתיעים הזמר אביב גפן, והקומיקאי והשחקן, אייל גפן, עם דעות מתונות על הלחימה בעזה. אייל גפן: "יש לי אמפתיה לסבל שלי. עכשיו אני סופר את המתים שלנו, ולא של אף אחד אחר"

אא

סערות רבות נרשמו במהלך השבועות האחרונים מאז החל מבצע 'צוק איתן', בקרב זירת אמנים שונים בישראל, שהתבטאו בצורה כזו או אחרת, נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה. בסוף השבוע האחרון הופתעו קוראי "ידיעות אחרונות" למקרא ראיון עם הזמר אביב גפן, שידוע בדעותיו השמאלניות, בו הוא משדר איפוק ומתינות, עם דעות שנוטות יותר למרכז מאשר לשמאל.

"נשארתי שמאל", הודה גפן, "אבל עברתי התפכחות כואבת. הבנתי שהאשראי של התירוצים של חמאס הולך ואוזל. הפלסטינים בעזה בחרו בחמאס, שהשקיע את הכסף שלהם במנהרות טרור במקום בקידום העם שלהם. נעזוב את הדיון הארוך איך הגענו למצב הזה. אבל אם זה המצב, כרגע אנחנו צריכים לחוות את שלב הטיפול בפצע המדמם שם. עדיף לא ללכת מכות בינינו".

הוא נשאל אודות התבטאויותיה של אחותו, שירה גפן, שביקשה לעמוד דקת דומיה לזכר מותם של ילדים בעזה. הוא הסביר שאחותו לא דיברה בשבחי חמאס, ולו הייתה עושה זאת, היה לה עניין גם איתו.

בעניין הפגנות השמאל, גפן חושב ש"כרגע הרחוב צריך להיות שקט ולכאוב את כאבי המשפחות. זה לא זמן להתלהם. צריך לשמור על שקט ולהתנגד לאלימות בכל צורה".

גם על עיתונאי "הארץ", גדעון לוי, שתקף את טייסי חיל האוויר, היה לגפן מה לומר: "גדעון לוי טוען שהטייסים הם סוג של פושעי מלחמה, ואותי זה מקומם. זה כמו שמישהו יאשים את הטילים ולא את החמאס. אני חושב שהוא סתם פחדן ולא שם את הבול על הכתובת הנכונה. גם הוא פרובוקטור בשקל. הוא דיבר על חיילים בני 18 ששולחים אותם לקרב. דיברתי בצאלים עם לא מעט חיילים שהלכו לעזה עם פחד, השאירו נוטס בטלפונים, על מה יקרה אם ימותו. אז בהם גדעון לוי נכנס?

כשנשאל גפן על התנהגותה של הח"כית הערבייה חנין זועבי, אמר: "אני לא אוהב גם אותה. בעיניי היא אדם אלים, שמסית לאלימות, וחוץ מלהפריד בין אנשים ולסכסך לא עשתה כלום. זועבי שותלת רוע וזדון, פרובוקטיבית בשקל.

אביב גפןאביב גפן

אחת ההשפעות של גפן, היא עובדת היותו אב לילד. תחושת האחריות והפחד שיש לאדם כשהוא הורה לילדים, ולא אדם נטול מחויבות, היא בעלת השפעה בלתי מבוטלת על המחשבות בעקבות המצב הביטחוני.

אין זו הפעם הראשונה שגפן נשמע בהתבטאויות מתונות יותר מאלו שציבור שומעיו הורגל. לפני כעשרה חודשים סיפר בתוכנית The Voice  (שבה הוא משמש כמנטור) כי הוא מקנא במי שמאמין באלוקים. הוא אמר זאת דווקא במקום מעניין מאוד - בית כנסת ביישוב ניר גלים, שבו מתגוררת אחת הבנות שהתמודדו באותה תכנית.

במהלך הביקור חבש גפן כיפה, לבקשתו, ואז התוודה בפני המתמודדת: "תדעי לך שאני מקנא בך, ועכשיו בלי הומור וגם בלי ציניות, אני מקנא במי שמאמין". בהמשך הוסיף "זה מקסים בעיני. אני מחכה לרגע שתהיה לי איזו הארה. זה עוד לא קרה לי, ואני בלי ציניות, זה מבאס. כשיקרה לי הרגע הזה, יקרה גם משהו נורא עצוב אצלי, שאני אבין שאני לא אלוקים".

בקטע שלבסוף לא שודר, אמר גפן: "את רואה משהו שאני לא רואה. אני כן יהודי, יש לי אמא שלמדה בבית ספר דתי, אני קרוב לזה, אני מדבר על זה. מכיר את התנ"ך ואת התורה, מחכה לרגע שתהיה לי איזושהי הארה". בהמשך הוא התוודה וסיפר שניסה ללמוד בעבר יהדות. "ניסיתי, הלכתי, קראתי ולמדתי".

ומגפן לגפן, גם הקומיקאי והשחקן אייל גפן (64) תוקף בעיתון "מעריב" את חבריו בשמאל שיצאו להפגנות נגד צה"ל. "אמנות לא תשנה את המצב", אמר גפן. "יש עכשיו חיילים שנלחמים ואמהות שרועדות מפחד. כשהמדינה מנסה למגר את הפחד והטרור. והנה באה קבוצת אנשים, משוררים, אמנים ובדרנים, שמחפשים איזו מקפצה להשמיע את קולם. זה כל כך מתאים לטרחנות התל אביבית הנלוזה. אני אומר להם, 'שבו בשקט באקווריום התל אביבי שלכן, או לכו להפגין בשדרות או באשקלון'".

כשנשאל על סבל תושבי עזה, ענה גפן: "יש לי אמפתיה לסבל שלי. עכשיו אני סופר את המתים שלנו ולא של אף אחד אחר. אין לי זמן לרחם על מי שלא חשוב לי. אני לא מכיר אף אחד מהמשפחות השכולות אבל ההפגנות האלו מעצבנות אותי. אנשים שאין להם חיים".

"אני לא רוצה לסתום להם את הפה, לא בהפגנות ולא ברשתות החברתיות. ממילא זה בלתי אפשרי. אני אומר, זה לגיטימי אבל אותי זה מעצבן. פשוט מוציא אותי מהדעת".

תגיות:אביב גפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה