חדשות בעולם

נחשף: קטאר מממנת מערך טילים ממוחשב לחמאס

מומחי אבטחת מידע חושפים: במבצע 'צוק איתן' צה"ל מתקשה לחסל את משגרי הרקטות בזמן אמת, משום שרוב המערך ממוחשב – בחסות קטאר

אא

דוחה, בירת קטארדוחה, בירת קטאר

אם עד היום היה נדמה שקטאר בסך הכל מסייעת קלות, או מעבירה סיוע כספי לחמאס, הפרטים החדשים שמגלים מומחי אבטחת מידע, מדאיגים הרבה יותר.

בסוף השבוע חשף אביעד דדון, מומחה לאבטחת מידע שמייעץ למשרד הביטחון, בתוכנית ברשת ב', פרטים לפיהם נסיכות הנפט הקטנה במפרץ הפרסי, קטאר, היא לא רק המממנת הגדולה של חמאס, אלא גם המוח שעומד מאחורי הארגון הרצחני. בין היתר, הקימה לחמאס מערך אינטרנטי לניהול והפעלה מרחוק של ירי טילים על ישראל.

"קטאר היא מעצמת סייבר", אמר דדון, העובד בחברת 'דורנט', "מנתונים שיש בידינו עולה כי ניכר שקרוב ל-70 אחוז מהתקפות הסייבר כיום על אתרים מגיעות מאזור קטאר".

"אנחנו יודעים בוודאות שקטאר משקיעה מאות מיליוני דולרים בתשתיות של סייבר", הוסיף דדון, "כסף נזיל לא חסר להם, והם בתהליכי גיוס אינסופיים של מוחות מבריקים לטובת הסייבר ותשתיות. כמו כן אנחנו יודעים בוודאות שיש להם גוף ממשלתי, שהוא בעצם אותו גוף שמממן ועוזר להקים את תשתיות הסייבר".

"המנהור שקיים שם והתשתיות שקיימות שם בעצם מבוססות מחשוב", הסביר דדון את המתרחש באזור רצועת עזה. לפי דבריו, מרבית הירי אינו מבוצע על ידי מחבלים אלא על ידי מחשבים. "אם נדמה לנו שיושבים שם מחבלים ובשעות מסוימות מפעילים את הטילים, אז יש כאן טעות. הכול ממוחשב שם. מרבית התשתיות ממוחשבות, ובעצם הפעלת טילים או רקטות מתבצעת בעזרת מחשוב. הושקעו שם עשרות מיליוני דולרים, וזה מנהור רציני. אני יכול לומר היום שזה בעצם סייבר שמבצע את זממו של הטרור. יש מנגנון שאפשר להפעילו מרחוק בשעות מסוימות עם טיימר, ואז בעצם כל המערכת הופכת להיות אוטומטית".

בניגוד לעבר – במבצע הנוכחי צה"ל מתקשה לחסל את משגרי הרקטות בזמן אמת. "אם הכול היה באופן רגלי או באופן יזום על ידי בני אדם, מובן שהיו הרבה יותר אבדות. ניתן לראות שהם עדיין מבצעים שיגורים, ומהמידע שיש בידינו - שהוא מהימן - אנחנו יודעים בוודאות שיש שם מערך אינטרנטי, שמבוסס על מחשוב לא פשוט ומושקע בו סדר גודל של מיליוני דולרים". 

תגיות:צוק איתןקטארחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה