חדשות בארץ

חשש בצפון: מנהרות מלבנון לשטח ישראל

התושבים שומעים קולות של חפירה מתחת לאדמה. ראש עיריית קריית שמונה שלח מכתב לשר הביטחון, ובו הוא דורש לבוא ולוודא את שלומם של התושבים באזור. "בזמן שחמאס חופר מנהרות, נסראללה לא מפצח גרעינים"

אא

האם המנהרות ההתקפיות שמהוות איום מוחשי במיוחד באזור הדרום, ומהוות מוקד טרור מסוכן, עלולות להשפיע גם על צדה הצפוני של ישראל? ראשי הרשויות והאזרחים ביישובי קו העימות בצפון, מעלים חשש שאולי גם חיזבאללה חופרים מנהרות מלבנון לתוך שטח ישראל.

אמש (רביעי) שיגר ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, מכתב לשר הביטחון, משה יעלון, בו הוא ביקש ממנו לבדוק באופן מידי את החשש של תושבי הצפון, עד בטרם יסתיים מבצע "צוק איתן" בעזה.

"כבר תקופה ארוכה שאני מקבל פניות מתושבים באזור הצפון שמתלוננים על רעשים לא ברורים מתחת לאדמה", מספר מלכה בשיחה עם הידברות. "אנחנו מדברים על תושבי היישובים שסמוכים לגדר שגובלת עם לבנון. השבוע ערכתי סיור ביישובי עוטף עזה, שוחחתי עם ראשי רשויות וראשי מועצות, ושמעתי מהם שכבר לפני כמעט שנתיים, הם קיבלו תלונות מאזרחים רבים ביישובים, שהתלוננו על רעשים מוזרים מתחת לאדמה. כל הפניות לגורמי ביטחון שונים, השיבו את פניהם ריקם, ולא התייחסו ברצינות לטענות. שמענו סיפורים על מנהרות שהגיעו ממש אל פתחי היישובים בעוטף עזה, וזה הדליק אצלי נורה אדומה. כאיש ציבור ומנהיג, אני לא מוכן ולא יכול לקחת בקלי קלות את הטענות של האנשים כאן. הרי הכל יכול להיות, ומחובתי לפעול. ביקשתי משר הביטחון לתת לנו תשובה. הוא לא פנוי כרגע לטיפול בעניין, אבל הייתי חייב להביא את העניין לתשומת לבו. עובדה שהצבא לקח אותנו ברצינות. וכבר בשבוע הבא נקבעה לנו פגישה עם גורם ביטחוני, ונקווה שנקבל תשובות קצת יותר מספקות על המצב ועל התכנון לבדוק את התלונות".  

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

על טענת גורמי ביטחון, לפיהם הקרקע בצפון סלעית וקשה לחציבה, ולפיכך לא נמצאו מנהרות התקפיות באזור, אומר מלכה: "ישנם אזורים שנושקים לשטחים חקלאיים בלבנון, וישנם מקומות שממש סמוכים לגדר. מושבים כמו כפר יובל, מטולה, דובב, אביבים, הם שוכנים על הגבול ממש והרי אנחנו יודעים שנסראללה מנהל בית ספר לחמאס בעניין המנהרות, וכעת שמענו שגם במקסיקו, הוא הדריך אותם איך לבנות מנהרות בין ארצות הברית למקסיקו. אני בטוח שבמשך שמונה שנים, מאז הפסקת האש האחרונה, בעוד חמאס חופר מנהרות, נסראללה לא יושב ומפצח גרעינים, אלא מתכנן את המלחמה הבאה. והיות ובפעמים הקודמות הפציצו אותו מהאוויר, הוא יעשה הכל כדי להסתתר מתחת לאדמה. אז אולי אני לא יודע בדיוק איך, אבל ברור לי שיש לו פתרונות גם לעניין האדמה. הוא יעשה הכל כדי להסתתר הכי עמוק באדמה, בזמן שתפרוץ המלחמה הבאה, ושתהיה לו אפשרות תת קרקעית, להגיע מבירות לדרום לבנון.

בצה"ל הדגישו עד היום, כי בשטחי דרום לבנון היו מנהרות שמכונות מזה שנים ארוכות כ"שמורות טבע", אולם עד כה לא אותרו מנהרות שחצו את הגבול עם ישראל. 

תגיות:מנהרותלבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה