חדשות בארץ

ח"כ חנין זועבי הושעתה לששה חודשים מהכנסת

לאחר התבטאויות שנויות במחלוקת, חשד להסתה ותקיפה, ובעקבות קובלנות רבות שהוגשו נגדה, החליטה ועדת האתיקה של הכנסת, להשעות את ח"כ חנין זועבי למשך ששה חודשים

אא

קובלנות שהוגשו נגד חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), הובילו להחלטת ועדת האתיקה של הכנסת, להשעות את זועבי למשך חצי שנה מוועדות הכנסת, הכנסת, ומדיוני המליאה.

זועבי ידועה באמירותיה השנויות במחלוקת, שהובילו לכעסים רבים מצד חברי כנסת משמאל, ובעיקר מימין, תוך תקווה שהיא תורחק לצמיתות מכנסת ישראל. מאז ימי חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון, עלה שמה של זועבי כפרובוקטורית במיוחד. "אני מגדירה את החוטפים מתוסכלים ומסכנים, ולא טרוריסטים", אמרה זועבי על חוטפי הנערים הי"ד. "ישראל חסמה בפניהם את כל אפיקי השינוי העתידי. עכשיו ישראל תלמד לקח מהתסכול והסבל העז שהעם הפלסטיני חי פה יום יום". היא אף האשימה את ישראל בחטיפת הנערים ובדיכוי העם הפלסטיני.  

בהמשך, בתוך ימי מבצע "צוק איתן", התראיינה לרשת הטלוויזיה אל-ג'זירה: "בישראל רוצים מערכה קצרה. העורף לא יסבול מבצע ארוך", היא אמרה. עוד הסבירה על משמעויות המבצע לישראל: "ההפתעות הן לא רק במישור הצבאי, ההפתעה היא שהטילים הגיעו לתל אביב". דבריה של זועבי זכו לאהדה רבה בקרב חמאס

זועבי לא עצרה את התבטאויותיה נגד ישראל ובעד העם הפלסטיני, ואף תקפה שוטר בנצרת, בעת דיון בדבר מפירי סדר. היועץ המשפטי לממשלה החליט לפתוח בחקירה פלילית נגדה, והיום, כאמור, היא הושעתה לששה חודשים. מדובר בעונש המקסימלי לפי תקנון הכנסת.

תגיות:כנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה