חדשות בעולם

על אף הביקורת, אמריקה מצדדת בישראל

ג'ון קרי וסוזן רייס, הבהירו שסוגיית פירוז עזה תעלה לדיון כבר במסגרת פיתרון המשבר הנוכחי, ולא כפי שהבהיר אובמה בתחילת השבוע

אא

בתחילת השבוע שוחח נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודרש ממנו לנצור אש ללא תנאים מוקדמים. עוד הבהיר אובמה, כי דיון בפירוז רצועת עזה, יתקיים רק לאחר שישראל תסכים לקבל את ההכרה של שתי מדינות לשני עמים, ולא במהלך הניסיון לפתור את המשבר הנוכחי בין חמאס לישראל.

שרים וחברי כנסת רבים מתחו ביקורת קשה על דברי אובמה, וקראו לנתניהו שלא לשמוע בקולו, ולהפעיל שיקול דעת של הגנה על אזרחים, לפני מציאת חן בפני ארצות הברית. בהמשך נשמעו ביטויים שנועדו למתן את הביקורת כלפי הממשל האמריקני בכלל, וכלי שר החוץ, ג'ון קרי בפרט, והבהירו כי יש בהם הערכה לניסיונות ארצות הברית לסייע להפסקת אש.

אמש (שני), על אף הביקורת הקשה שספגו, אמרו גורמים בכירים בממשל האמריקני, שסוגיית הפירוז דווקא כן תעלה לדיון כבר במסגרת פיתרון המשבר הנוכחי.

בין היתר, אמרו בנושא דברים נחרצים, שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, וכן היועצת לביטחון לאומי של הממשל, סוזן רייס. "אנו מאמינים שכל תהליך לפתרון המשבר בעזה לטווח הארוך ובאופן משמעותי, יהיה חייב להוביל להתפרקותם מנשק של חמאס וכל ארגוני הטרור", אמר קרי, בעוד רייס חיזקה את דבריו כשנאמה בכנס פרו-ישראלי, והוסיפה: "נעבוד בצורה צמודה עם ישראל, עם שותפים באזור ועם הקהילה הבינלאומית כדי להשיג את מטרת פירוק הנשק, ברגע שתושג הפסקת אש".

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי (צילום: פלאש 90)שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי (צילום: פלאש 90)

בירושלים הביעו שביעות רצון לאחר דברי קרי ורייס, שהבהירו כי גם ארצות הברית שותפה לעמדה לפיה יש לפעול לפירוז רצועת עזה בסיומו של המשבר הנוכחי, וכי למרות הכל, היא עומדת לצד ישראל.

בתוך כך יש לציין את דבריו של אובמה שנאמרו לפני שש שנים, בתקופת טרום הבחירות לנשיאות ארצות הברית: "ישראל אינה צריכה לדון עם חמאס כל עוד הוא מהווה איום על אזרחיה. אילו מישהו היה יורה על ביתי, שבו ישנות שתי בנותיי, הייתי עושה הכל כדי לעצור אותו - וכך אני מצפה שישראל תעשה. האיום על ישראל מתחיל בשדרות, אך לא נגמר שם". 

תגיות:אמריקהג'ון קריברק אובמהצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה