חדשות בארץ

לחץ כבד על ישראל לנצור אש

נשיא ארצות הברית והמדינות החברות באו"ם, לוחצות על ישראל להפסקת אש הומניטרית ללא תנאים. בינתיים חמאס ממשיך לירות לעבר ישראל

אא

הלילה (שני) לאחר דיון של המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם, נרשמה הסכמה אודות הלחימה בעזה, והיא כמובן, הפסקת אש. גם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, דרש מראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, להיעתר להפסקת אש הומניטרית מידית וללא תנאים, על מנת לאפשר סיוע לפלסטינים.

הצהרת המדינות שנחתמה סמוך לשעה 7:00 בבוקר, אינה מציינת באופן מפורש את ישראל או את חמאס כאחראיות למשבר, אלא "מביעה דאגה עמוקה בנוגע להידרדרות המצב ולאובדן חיי אזרחים". לפי ההצהרה, הפסקת אש הומניטארית תאפשר העברת סיוע דחוף לרצועת עזה. על רקע חגיגות 'עיד אל-פיטר' שמציין את סיום צום הרמדאן.

בינתיים חמאס ממשיך לירות לעבר ישראל. לאחר לילה שקט באופן יחסי, נשמעה הבוקר אזעקה באשקלון, ורקטה יורטה מעל העיר. צה"ל, בתגובה, ירה אש פגזים למקום ממנו נורתה הרקטה. 

הצהרת מועצת הביטחון קוראת לישראל ולחמאס "להיות מעורבים במאמצים להשיג הפסקת אש יציבה ומלאה, המבוססת על היוזמה המצרית".

החמאס מתנגד ליוזמה המצרית, בניגוד לישראל ולארצות הברית. 

בתום ישיבת קבינט אל תוך הלילה, העריך גורם מדיני בכיר כי ישראל וחמאס בדרך להפסקת אש. לדבריו, ישראל תמשיך לשמור לעצמה על חופש פעולה להשמדת מנהרות. הוא אמר כי הפסקת האש הראשונית תוגדר הומניטארית, אך למעשה היא תהווה את תחילתו של סוף מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה.

במהלך הדיון של המדינות החברות באו"ם, פנה רון פרושאור, שגריר ישראל באו"ם, בהאשמה: "חמאס חפר מנהרות נפץ לתוך קיבוצים בישראל, השתמש במיליארדי דולרים שאתם תרמתם - לא לחינוך או לפיתוח שירותים חברתיים, אלא לבניית מנהרות טרור שנועדו לרצוח אזרחים ולחטוף חיילים שלנו". לדבריו, "בשבועות האחרונות הוא שיגר עלינו 2,000 רקטות, ירה על גני ילדים, בדיוק כמו הגנים שלכם, על מקומות עבודה בדיוק כמו אלו שאתה הולכים אליהם בבוקר וכך גם על חדרי השינה שלנו, שהם ממש כמו שלכם".

"אל תיפלו לתעמולה של חמאס", קרא פרושואר לכתבים. "ישראל הסכימה לחמש הצעות להפסקת אש וחמאס דחה את כולן, כולל את ההצעה שלו להפסקת אש. אם יהיה שקט בישראל, יהיה שקט בעזה. אני קורא לכולכם לעמוד לצד ישראל הנלחמת בטרור. פירוז של חמאס יאפשר לעזה להיבנות מחדש ולהשתקם".

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר הבוקר כי "הכיבוש עדיין מסרב לכל הפוגה הומניטארית הקשורה ל'עיד אל-פיטר'. הדבר מהווה זלזול ברגשותיהם של המוסלמים ובפולחנם". 

תגיות:או"םהפסקת אשמבצע צוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה