חדשות בארץ

לכתוב "מוות ליהודים" זו לא הסתה

המשטרה ביקשה לעצור אדם שפרסם תמונה של טנק שרוף ולידו הכיתוב "מוות ליהודים". שופט קבע: "בתקופה של מתח ביטחוני וחברתי - שמשלהבת את היצרים, מותר להתבטא לעתים בתוקפנות ותוך פגיעה ברגשות הזולת"

אא

אדם שנחשד בהסתה נגד יהודים, שוחרר על ידי שופט בית משפט השלום בתל אביב, בטענה שאין מקום למעצר של אדם בשל התבטאויות בלבד.
אשרף סלומאן, שוהה בלתי חוקי בישראל, פרסם בדף הפייסבוק שלו תמונה של טנק שרוף, ולצדה הכיתוב "מוות ליהודים". המשטרה שקיבלה תלונות רבות על הדף המדובר, ביקשה לעצור את סלומאן ולהאריך את מעצרו, בשל חשד להסתה נגד יהודים.

השופט, איתי הרמלין, דחה את הבקשה, ונימק זאת בכך ש"במדינה דמוקרטית המקדשת את חופש הביטוי, אין מקום למעצרם של אנשים בשל התבטאויות בלבד, כל עוד לא מדובר בשידול לביצוע עבירה או בקריאה מובהקת לפגוע באחר". השופט הביא דוגמה ממקרה  אחר שהובא בפניו. מדובר לכל היותר ב"התבטאויות בעלמא שהן פרי של התלהטות היצרים הכללית, שהיא כמובן מצערת". לאור הדברים, קבע השופט שאפשר להסתפק בחלופת מעצר שתאפשר את ביצוע פעולות החקירה הנדרשות כלפי האיש.

סנגורו של סלומאן טען שאי אפשר להאשים את מרשו בהסתה לגזענות "בשל התבטאויות אומללות שנכתבו או לא נכתבו בפייסבוק, כשיש לו 20 חברים". לדבריו, מדובר באדם שעובד ומתפרנס בארץ ו"חבריו ברובם הם יהודים". לפיכך ביקש לשחררו בערבות.

"כפי שאמר הסנגור, מותר בתקופה של מתח ביטחוני וחברתי שמשלהבת את היצרים וגורמת לאנשים להתבטא לעיתים בתוקפנות ותוך פגיעה ברגשות הזולת", אמר השופט והוסיף: "על פי הוראות הדין, מעצר שלפני כתב אישום נועד לצרכי חקירה בלבד, להבדיל מצרכי ענישה או הרתעה, ולכן יש לבחון אך ורק אם המעצר אומנם חיוני ונדרש לצרכי חקירה". 

הנאשם שוחרר לפי הוראת השופט, תמורת סכום ערבות בסך 3,000 שקלים, ערבות צד ג' בסך 2,500 שקלים, הפקדת מזומן בסך 1,000 שקלים. כמו כן נאסר עליו ליצור קשר עם כל מי שמעורב בכל צורה בחקירה. חשודים, מתלוננים, עדים ומעורבים נוספים. "אם יעמוד החשוד בתנאי השחרור, יש להעבירו למחסום", קבע השופט.

תגיות:הסתהגזענותהמצב הבטחוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה