חדשות בארץ

חמאס ביקש להכריז על הפסקת אש ל-24 שעות

האם חמאס מגלה סימני שבירה ראשונים? בבקשה שהעביר דרך האו"ם לישראל, ביקש חמאס להכריז על הפסקת אש. למרות זאת הירי לעבר ישראל נמשך. ישראל תבחן את ההצעה, אך תדרוש הוכחות

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

זו הפעם השנייה שחמאס הפר את הסכם הפסקת האש שהחלה בשבת בבוקר, והירי נמשך ללא הפוגה לעבר ישראל, שמצדה לא הגיבה לירי עד היום (ראשון) בשעות הבוקר. לאחר שתקפו מטרות טרור רבות ברחבי הרצועה, החליט חמאס לדווח על הפסקת אש מצדו למשך 24 שעות, החל מהשעה שתיים בצהריים.

את הדברים דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס", בה צוטט דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, "בתגובה להתערבות של האו"ם ובהתחשב במצבו של עמנו ולרגל חג 'עיד אל פיטר', הוסכם בין פלגי התנגדות לאשר רגיעה הומניטרית 24 שעות ביממה, החל מהשעה 14:00".

גורם ביטחוני בכיר בישראל אישר את העובדה שחמאס פנה לישראל באמצעות האו"ם, בבקשה להגיע לרגיעה נוספת. בתגובה לבקשת חמאס, אמר אותו גורם ביטחוני בישראל, שחמאס צריך להוכיח שהוא אכן מתכוון לרגיעה, רק במצב כזה תוכל ישראל להיענות לבקשה. "כבר בכמה הזדמנויות שבארגון הטרור מנסים להגיע  לרגיעה בלחימה, אך בפועל מתקשה חמאס, להפסיק את המשך השיגורים לעבר ישראל". אמר הגורם.

במהלך הלילה וכן בשעות הבוקר, גבר קצב השיגורים מהרצועה, כתוצאה מהירי נהרג לוחם מילואים, רב-סמל ברק רפאל דגורקר הי"ד. עוד בזמן הרגיעה החד צדדית, נורו מטחים כבדים לעבר יישובי הדרום, השפלה, המרכז והשרון. כמה רקטות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל", ואחת נפלה בשטח פתוח באזור פתח תקווה.

למרות הודעת חמאס על רצונו בהפסקת אש, נמשך ירי הרקטות לעבר ישראל. רקטה התפוצצה במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק ב"ה. צה"ל חוזר וקורא לאזרחים הפלסטינים, להתרחק משטח הלחימה.

תגיות:הפסקת אשחמאסצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה