חדשות בארץ

הפסקת האש קרסה, צה"ל חזר לתקוף ברצועה. כמה מבוקשים נהרגו

ישראל נעתרה לבקשת האו"ם והאריכה את הפסקת האש ב-24 שעות, בהן יש הכל, מלבד שקט. הירי מרצועת עזה מכוון לאזורי דרום ומרכז הארץ, וחייל מילואים, רב סמל ברק רפאל דגורקר הי"ד. צה"ל חזר לתקוף ברחבי הרצועה

אא

החל משעות הבוקר המוקדמות של השבת, הוכרזה הפסקת אש במבצע "צוק איתן" עד מוצאי שבת. לבקשת האו"ם, נענה הקבינט המדיני-ביטחוני של ישראל, והאריך את הפסקת האש ב- 24 שעות נוספות. נראה שגם הפעם, באופן חד צדדי. לפנות בוקר (ראשון) הודיע דובר חמאס, מוסא אבו-זוהרי, כי הארגון שולל את ההצעה להפסקת אש הומניטארית. "כל הפוגה שאינה כוללת את נסיגת כוחות הכיבוש מתוך גבולות הרצועה תוך מתן אפשרות לאזרחים לשוב לבתיהם ופינוי הפצועים איננה מקובלת עלינו לחלוטין", דברי אבו-זוהרי.

יצוין, כי למרות ההחלטה של השרים להאריך את הפסקת האש, המשיך צה"ל לפעול נגד המנהרות ההתקפיות של חמאס שנחשפו ברצועת עזה. במהלך היממה החולפת אותרו על ידי כוחות צה"ל חמש מנהרות בשטח רצועת עזה, וקצין בכיר בצה"ל הדגיש - כי כוחות הצבא ימשיכו בפעילות זיהוי והשמדת מנהרות ברצועה.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הפרת ההסכם התרחשה כבר אמש, בשעה 20:00, עוד לפני צאת השבת. מטחי ירי כבדים נורות מכיוון הרצועה, וגרמו לפציעתו באורח קשה מאוד של רב-סמל במיל', ברק רפאל דגורקר הי"ד, בן 27 מגן יבנה, שנפטר בבית החולים מפצעיו.

זמן קצר לאחר השעה 05:00 לפנות בוקר (ראשון), נפתח יומו ה- 20 של "צוק איתן" במטח רקטות לכיוון מועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון. אזעקות נשמעו באשדוד, גדרה, אשקלון, וביישובי מטה יהודה. רקטות יורטו מעל אשדוד וחוף אשקלון. חמש רקטות נפלו בשטחים פתוחים מחוץ לאשקלון. אין נפגעים או נזק מירי זה, ב"ה.

בהמשך נורו רקטות לעבר אזור גוש דן. אזעקות נשמעו גם ביישובי השרון. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח באזור פתח תקווה. חמאס קיבל אחריות לירי שתי רקטות מסוג M-75 לעבר תל אביב ואשדוד.

"צריך להפריד בין הפסקת אש הומניטארית, לבין הפסקת אש מוחלטת" אמר ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן. "הפסקת אש קבועה היא דבר חמור כעת. המנהרות מסכנות את כל האזור. זה איום חדש ואסור שהוא יהיה".

יו"ר הוועדה למוכנות העורף, ח"כ אלי ישי, אמר: "ישראל חייבת להעמיד כתנאי להפסקת אש החזרת פרטי החייל שמקום קבורתו לא נודע, וגם אז על הפסקת האש להתקיים פרק זמן קצר לצרכים הומניטאריים". עוד הוסיף ישי, "עלינו להמשיך לפעול להסרת האיום החמאסי, ובכלל זה המנהרות והרקטות, ולהחזיר השקט למדינת ישראל. ואם לא נעשה זאת היום, נמצא עצמנו משלמים מחירים יקרים הרבה יותר בשנים הקרובות. על ישראל לאמץ התנהלות עתידית כי כל מקור ירי מרצועת עזה, יופגז מיידית ואין זה משנה היכן ממוקם".

 על פי גורמי רפואה בעזה, מאז פתיחת המבצע, מניין ההרוגים הפלסטינים עומד לעת עתה על יותר מ-1,000, רובם אזרחים. הנתונים מצביעים על מחיקת משפחות שלמות ועל פציעת כ-6,000 בני אדם ב-19 ימי הלחימה. לפחות 500 בתים סומנו כיעדים והושמדו במכוון, וכ-160 אלף אזרחים הפכו פליטים. "זה כמו אחרי רעידת אדמה", מספרים אזרחים מעזה. 
החל משעות הבוקר (ראשון) חזרו כוחות צה"ל לתקוף יעדי טרור ברחבי הרצועה. שר הפנים, גדעון סער, כינה את הפסקת האש "פארסה", וקרא להפסיק אותה באופן מידי. "על צה"ל לחזור ולפעול בהיקף רחב יותר ולהעמיק את התמרון הקרקעי", אמר סער.

כוחות צה"ל חיסלו פעילי טרור מאז שבו להפגיז את עזה, ביניהם אברהים חליל אלדיראווי, בן 27, תושב חאן יונס, עליא נאהד מטר בן 26, ואת עבד אלכרים, אף הוא מחאן יונס, שנהרג בעת שרכב על אופנוע. צה"ל ממשיך לתקוף בתים במחוז אלוסטי ובמזרח מחנה הפליטים אלבראזי, בירי טנקים.

תגיות:הפסקת אשצוק איתןמנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה