חדשות יהדות

ועד הישיבות במכתב מרגש ללומדי התורה

"המשיכו להתחזק בלימוד התורה, זכות התורה היא זו שתגן על העם"

אא

מאז תחילת מבצע 'צוק איתן' נרתם הציבור החרדי ללימוד ותפילות סביב השעון, להצלחתם ושמירתם של חיילי צה"ל בפעילותם ברצועת עזה.

התרגשות גדולה אחזה אתמול (ג') בלומדי כוללים, ישיבות ומוסדות אחרים להחזקת תורה – בקבלם חיזוק מיוחד במכתב מיוחד - מטעם ועד הישיבות (גוף ארגוני המאגד בתוכו את כל הישיבות בארץ). במכתב, שכותרתו "קריאה אל כל בני התורה המסולאים הי"ו", יצאו גדולי ישראל העומדים בראש הוועד בקריאה להמשיך ולהתחזק ביתר שאת בלימוד התורה, לזכותם ושלומם של חיילינו בין כלל ישראל.

"על דעת מרנן ראשי אלפי ישראל וראשי הישיבות שליט"א, לרגל המצב הקשה השורר בארץ הקודש, נקראים בני הישיבות הקדושות והכוללים, להתחזק ביתר שאת ועוז בלימוד התורה הקדושה – כי היא חיינו ואורך ימינו, בשמירת סדרי הישיבה הקבועים וביותר בערבי שבתות וכיו"ב, בהם נדרש חיזוק מיוחד", כך נוסח המכתב.

מכתב הרבניםמכתב הרבנים

עוד בקשה שכתובה במכתב לאברכים, להוסיף ולהביא עוד ועוד 'חיילים' שימלאו את ספסלי בית המדרש וילמדו גם הם תורה - כי היא היא 'מגנא ומצלא'. "בתנא דבי אליהו פ"ו אי' עה"פ הביאני המלך חדריו – כשם שיש להקב"ה חדרי חדרים בתורתו, כך יש להם לתלמידי חכמים לכל אחד ואחד – חדרי חדרים בתורתו. ואם ראית שהייסורין ממשמשין ובאות עליך, רוץ לחדרי תורה ומיד הייסורין בורחין ממך – שנאמר: 'לך עמי בא בחדריך' וגו'. וזכות התורה תגן עלינו ועל העם היושב בציון, לראות בנחמה, בגאולתנו, ובבניין בית המקדש במהרה".

תגיות:לימוד התורהישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה