חדשות יהדות

משגיח כשרות הותקף בטורקיה, וכל המשגיחים חזרו לישראל

משגיח מטעם "העדה החרדית" הותקף בנמל תעופה באיסטנבול. נציג חברת התעופה חילץ אותו מהתוקפים. המשגיחים כולם הוחזרו לישראל. המשמעות: פגיעה כלכלית חמורה

אא

לאחר מקבץ מקרי אנטישמיות שהולך וגדל ברחבי העולם, מקרה נוסף באיסטנבול – טורקיה. שיגרום לאי אלו בעיות במערך כשרות המהדרין של ה'עדה החרדית'.

בתחילת השבוע הותקף אחד ממשגיחי הכשרות של ה'עדה החרדית' בזמן ששהה בנמל התעופה באיסטנבול, והמתין לטיסתו. קבוצת ערבים שזיהתה את היהודי שישב שם במשך מספר שעות, התקהלו סביבו ופתחו בקריאות גנאי וגידופים, תוך שהם חוסמים את דרכו ולא מאפשרים מעבר.

אחד מנציגי חברת 'טורקיש אירליינס' שראה את ההתרחשות, מיהר לחלץ את המשגיח מידיהם של התוקפים, והביא אותו לאזור שמאחורי הדלפקים, לשם מורשים להיכנס רק אנשי צוות, שם שהה המשגיח עד שעלה על המטוס.

ועד הכשרות של 'עדה החרדית' החליט בעקבות המקרה, שלא לקחת סיכונים מיותרים, בעיקר לאור הוראת רבנים שאין להכניס אדם למקום סכנה. יתר המשגיחים השוהים בטורקיה, קיבלו הוראה לשוב לישראל, וכאלו שתוכננו לצאת מישראל, קיבלו ביטול לטיסתם.

כעת, בהיעדר השגחה, יאלצו יצרנים ויצואנים מטורקיה, לבטל את הייצור בארץ ולהעביר את הפעילות למקומות אחרים. מדובר בנשק כלכלי לא פשוט עבור כל המעורבים בעניין, אך כאמור, ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, מעל לכל.

תגיות:כשרותמשגיח כשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה