חדשות יהדות

הגראי"ל שטיינמן: "כל הנהגת העולם היא נס"

מאמר המערכת של העיתון 'יתד נאמן', מביא הבוקר (רביעי) את דברי הגראי"ל שטיינמן, שמפרט את הנסים שרואים מעל לדרך הטבע

אא

מאמר המערכת של העיתון 'יתד נאמן', מביא הבוקר ציטוטים של הגראי"ל שטיינמן שליט"א, אותם שח השבוע, בצל ימים קשים אלו של מבצע "צוק איתן". עת בתוככי רצועת עזה מתחוללים קרבות בין מחבלים לחיילי צה"ל, עת מנהרות תופת נחשפות בזו אחר זו, ורק עם התפוצצות האמת בפנים, הגיעה ההבנה על עוצמת הטרגדיה שנמנעה, בכך שחשפו בזמן את התופעה שעתידה הייתה לפגוע בחפים מפשע רבים, כולל בעיקר ילדים.

"בימים האחרונים אנו רואים ניסים ונפלאות מעל לדרך הטבע", צוטט הגראי"ל שטיינמן. "ואנשים מאוד מתפעלים מזה. עלינו לדעת מה שכותב הרמב"ן (סוף פרשת בא) שכל הנהגת העולם כולה הוא בדרך נס, והיות שהאנשים התרגלו להנהגה זו, ולכן נראה להם שהנהגת הבורא בעולם היא טבע הבריאה. אבל האמת היא, שכל הנהגת העולם היא דרך נס, אלא שכמו במן שירד להם בכל יום לחם מן השמים, כולם ידעו שזה נס, ובכל זאת כשהתרגלו לזה נעשה להם כטבע ובאו בטענות 'ונפשנו קצה בלחם הקלוקל'".

"וכיום, אחרי אלפי שנים וכי יש לנו הנהגה כזו שיורד מן - לחם מן השמים, אין הנהגה ניסית כזו, בכל זאת כל החיים שלנו הם בדרך נס. ומה שאנשים לא מבחינים בזה, לפי שהתרגלו לזה, וזה מה שאנו אומרים בתפילה ג' פעמים ביום, ועל ניסיך שבכל יום עמנו, שכל הנהגת העולם היא נס".

"ורואים בימי ירמיה הנביא שהאנשים היו מאוד לקויים במידת הבטחון, וירמי' הנביא הוכיחם ע"ז, למה אין עוסקים בתורה והם אומרים מהיכן נתפרנס, הוציא להם צנצנת המן שהניח משה רבינו למשמרת, ומאוד התפעלו מזה, לפי שכדי שהאדם יתפעל מההנהגה הניסית צריך להיות בדרגה שבכל יום יהיו בעיניך כחדשים, וצריך תמיד לזכור שהכל הוא נס. לכן הקב"ה מראה לנו בימים אלו ניסים, כדי שנתפעל מזה ונזכור, שגם כאשר לא רואים זאת בעין, הכל הוא נס!"

"ולכן נוסף על מה שצריך להתחזק בימים אלו בלימוד התורה, וכמו שידוע מה שאמר הגר"א וסרמן זצ"ל בשם הגר"א זצ"ל שקיטרוג מכבים ע"י תורה, נוסף לזה כשרואים כל כך הרבה ניסים צריך לראות ולהתחזק באמונה ובביטחון שכל החיים שלנו הם בדרך נס".

"כדי להתחזק בזה יש לעיין בספרים המדברים על זה, ובספר חיי עולם (בתחילת חלק השני) כתב הסטייפלר רשימת ספרים המדברים מעניין חיזוק האמונה".

ומסתיים המאמר בקריאת הרבנים לחיזוק בתפילה, בלימוד תורה, בצניעות, באמונה ובביטחון, למען נראה נסים שבכל יום עמנו ושנהיה ראויים להם.

תגיות:הרב שטיינמןניסיםצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה