חדשות בעולם

כתבת CNN שכינתה את אזרחי ישראל "חלאות", הועברה מתפקידה

כתבת חדשות ב- CNN, כתב מדנמרק ועוד כלי תקשורת רבים, מציגים את אזרחי ישראל בתור "חלאות", אנשים שרצים לראות את ההפגזות בעזה תוך כדי אכילת פופקורן. התגובות, כמה צפוי, קשות במיוחד

אא

דיאנה מאגני, כתבת ברשת החדשות האמריקנית ה-CNN, האמונה על סיקור הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מצאה עצמה 'מועברת' לתפקיד אחר בשל התבטאותה החריפה על ישראלים, שלטענתה 'הריעו' לאור ההפגזות בעזה.

זה קרה שלשום, לאחר דיווחה של מאגני, שהועבר בשידור חי, וצולם מגבעה, אליה כביכול הגיעו תושבי שדרות כדי לצפות בהפגזות על עזה בידי צה"ל. לאחר השידור צייצה מאגני בחשבון הטוויטר שלה, וכתבה שאותם ישראלים הם "חלאות". עוד הוסיפה הכתבת תיאורים: "הישראלים מריעים בגבעה בזמן שעזה מופצצת ומאיימים להרוס את המכונית שלי – אם חלילה אפלוט מילה 'מיותרת'".

את תמונת הגבעה המדוברת, 'טרח' לפרסם בחשבון הטוויטר שלו, לא אחר מאשר עיתונאי דני, בשם אלן סרנסן – שטען כי הגבעה משמשת כ'מרקע סינמה' לתושבי שדרות, וכי הם מוחאים כפיים כל אימת שרקטה נוספת נופלת על עזה.

בעקבות התמונה שגרפה למעלה מ-10,000 ציוצים בטוויטר – התפרסמו תגובות נסערות מטעם גורמים שונים, ובהם הצהובון הבריטי 'MIRROR', שטען שהישראלים צולמו כשהם 'אוכלים פופקורן בעודם צופים בסרט ההפגזות על עזה'. גולשים מכל העולם שנחשפו לתמונה המזעזעת, מיהרו להגיב וכתבו תגובות בסגנון: "תתביישי לך ישראל", "מדהים לראות כמה מעוות יכול להיות מוסר האנשים שצופים ברצח כמו היה הצגה טובה", ועוד.

סרנסן, שצילם את הגבעה כיוון שסיפקה נקודת תצפית טובה לעבר עזה, כתב כי התמונה גררה אחריה תגובות קשות, ולא בכדי. עוד טען הלה, כאשר התראיין לכלי תקשורת שונים בדנמרק, כי "אין דבר גרוע ביותר עבור הישראלים והפלסטינים מאשר להביט בראי ולגלות כיצד האויב משתקף אליך בחזרה". עם זאת, כמו כדי לטהר את שמו בעיני גורמים פרו – ישראליים, טרח סרנסן ומיהר לציין כי תושבי שדרות הם אינם היחידים שמייחסים את הפעילות הצבאית ל'שעת הנאה', וכי גם מצד הפלסטינים, הוא עצמו חזה באי אלו אנשים שהסתופפו על גגות בתיהם בעזה – במטרה לצפות בשיגור הטילים לכיוון ישראל. 

תגיות:עזהאמריקהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה