חדשות יהדות

"החיילים שלנו במצב קשה, ואנחנו ככה נלך ונתבטל?"

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א, נשא דברי עידוד בעצרת שהתקיימה בשכונת נווה יעקב בירושלים. ארבעה מתושביה הם הרוגי חטיבת גולני בצפון רצועת עזה. "צריכים להתפלל על החיילים"

אא

בצל המצב הקשה ששורר ברחבי הארץ, ובאזור רצועת עזה בפרט, התקיימה אמש (ראשון) עצרת חיזוק לשלום חיילי צה"ל והתושבים, בשכונת נווה יעקב בירושלים, שספגה אבידה קשה של ארבעה הרוגים מצוות חטיבת גולני שנהרגו ברצועה.

את העצרת כיבד בנוכחותו הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב יצחק יוסף שליט"א.

הגר"י יוסף קרא להתחזק בלימוד התורה: "בפרט בימים קשים אלו כשאנחנו נמצאים בעיצומה של המלחמה, מלחמה כפי שהדגשתי - זה על פי ההלכה מלחמת מצווה, ברגע שהאויבים קמים עלינו להורגנו - הבא להורגך השכם להורגו, יש מצווה ללכת ולהילחם".

"מסכנים החיילים שלנו", הוסיף הרב. "נמצאים בחזית בעזה, המצב שלהם זה מצב של סכנה, מסכנים, צריך להתפלל עליהם, להרבות עליהם בתפילה, להתחזק בלימוד התורה ונכוון שזה יהיה להצלחתם ולהצלתם של כל הכוחות שלנו, כוחות הביטחון - החיילים שלנו, הם מוסרים את נפשם - מסירות נפש".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

העצרת התקיימה לאחר דבר פרסום האבידה הגדולה של 13 לוחמי גולני בהיתקלויות שונות עם מחבלים באזור צפון הרצועה. "שמענו בשורות לא טובות. שמענו על שלושה עשר חיילים שמסכנים, נהרגו. כתוב שהרוגי מלכות אין כל ברייה יכולה לעמוד במחיצתם, אלה שנהרגו על קידוש השם, הם נמצאים בשורה הראשונה לפני הקב"ה".

"אנחנו צריכים להתפלל הרבה על החיילים שלנו", אמר הגר"י יוסף שוב ושוב. "הקב"ה יחזיר אותם בריאים ושלמים".

ובסיום דבריו התייחס לתפקיד שלנו, כאזרחים. "מה התפקיד שלנו? להתחזק יותר בלימוד התורה, לא להפסיק באמצע הלימוד, ללמוד ברצף, שלא יהיה הפסקת צהריים. צריך לדעת, החיילים שלנו נמצאים במצב קשה, ואנחנו ככה נלך ונתבטל?"

תגיות:צוק איתןחייליםהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה