חדשות בארץ

הארץ: "המלחמה הדתית הראשונה בישראל"

כתב הארץ, אורי משגב, מסמן במאמר מעניין את תהליך ההתחזקות שעובר על הציבור בימים אלה

אא

ניתוח מעניין של ההתחזקות הרוחנית בעם ישראל מגיע דווקא מכיוון עיתון "הארץ". מדובר אמנם בניתוח ביקורתי ולא אוהד במיוחד כלפי גל התפילות והרוחניות ששוטף את הארץ, אך הוא בכל זאת מסמן שלא בטובתו את התופעה המעניינת, שהולכת וצוברת תאוצה מדי יום.

"כדאי להחליף את שם המבצע מ'צוק איתן' ל'מי שברך'", כותב משגב. "זו המלחמה הדתית הראשונה בתולדות ישראל. הפייסבוק, הטוויטר והוואטסאפ הפכו לבית כנסת. צה"ל הוא צבא השם. אלוהים הוא אלוקי צבאות. המטכ"ל הוא כנראה ישיבה, אחרת לא ברור למה דובר צה"ל מיהר להפיץ אמש תצלומים של הרמטכ"ל גנץ נואם לאלופיו, בעוד מאחוריו מתחלפים על צג דיגיטלי פסוקי קודש, למשל 'לא יירא לבי אם תקום עלי מלחמה' ו'אם תקום עלי מלחמה בזאת אני בוטח'.

משגב ממשיך וכותב בציניות: "צריך לבקש סליחה מאל"מ עופר וינטר, מח"ט גבעתי שבדף הקרבי שלו ללוחמיו קרא למלחמת דת באויב העזתי שמנאץ את שם אלוהי ישראל. בשבוע שעבר עוד יצא עליו הקצף, עכשיו אולי כדאי למנות אותו בהליך מזורז ליורשו של גנץ. הוא בסך הכל, מסתבר, הקדים את זמנו בשבוע. פתאום כולם מתפללים. קוראים תהלים, מדקלמים משניות, מצטטים פסוקים. בשעות שאחרי היציאה לפעולה, הרשתות החברתיות כמעט קרסו אמש תחת מטר התפילות.

גם לנושא התקשורתי נדרש משגב במאמרו, וכתב כי בצוק העתים, נרשמה אפילו ברית מפתיעה בין שתי היריבות המרות של התקשורת הישראלית, כאשר באתר mako עשו "מי שברך" מעל תצלום של חיילים נכנסים לעזה, ואילו במהדורה הדיגיטלית של "ידיעות אחרונות" אפילו הקדימו לאותה תפילה מעין התנצלות ולפיה "בלילה הזה כולנו מאחלים הצלחה לכל הלוחמים ברצועת עזה. ולא חייבים להיות דתיים כדי להזדהות עם התפילה לשלום חיילי צה"ל".

תגיות:הארץצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה