חדשות יהדות

בלית ברירה: הרבנות מאיימת שלא תכיר בגיורים לפי החוק החדש

חוק הגיור תובע לאפשר לכל רב עיר להקים בית דין ללא פיקוח הרבנות הראשית. "כל אחד צריך לדעת את תחומו, החוק הזה יגרום לפרצת חומות הגיור ולסכנה לעתיד העם". אמר הרב דוד לאו

אא

קודם חוק הכשרות, ועכשיו חוק הגיור. בזה אחר זה נתקלים הרבנים בחוקים שמדירים את הסמכות שלהם, לטובת המחוקק בישראל. בקריאה לממשלה הם מבקשים לחזק את הרבנות הראשית ולא לחוקק חוקים או לדון בהם - ללא אישורם. 

הצעת חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן, מורה להרחיב את מספר בתי הדין כדי להרבות ולהקל על המתגיירים. המטרה היא לעודד גיור בגלל בעיית התבוללות. על פי הצעת החוק, כל רב עיר רשאי להקים בית דין לגיור, ללא פיקוח של הרבנות הראשית.

בישיבה דחופה שנערכה בין רבנים מכל קצוות הקשת, פתח הראשל"צ, הרב יצחק יוסף שליט"א, ואמר: "כל שני וחמישי אנו מופתעים בחוקים חדשים נגד היהדות והדת. ביום ראשון הקרוב (היום. ש.ח) הממשלה מתכננת לאשר את חוק הגיור במתכונת של החלטת ממשלה. קיימתי על הנושא הזה עשרות פגישות וישיבות, ומי שקורא את נוסח החלטת הממשלה, רואה בבירור כיצד מרוקנים מכל תוכן את הרבנות הראשית לישראל בכל הנושא החשוב והמהותי בעם היהודי - של הגיור. כל ההתקפה על הנושא היא חלק מניסיון כולל לקעקע את חומות הדת, הרבנות והיהדות במדינת ישראל". 

הרב הראשי, הרב דוד לאו, התייחס בדבריו גם לחוק הכשרות, כשתחילתה של שרשרת שאינה הולמת מדינה יהודית. "הממשלה אישרה השבוע את חוק הכשרות שנועד לפגוע ברבנות, בהלכה, בכשרות ובתורה ובחומות השבת במדינת ישראל", אמר הרב בישיבה, "וכעת מנסים שוב לחוקק מהלך שהוא מסוכן לעתידה היהודי של המדינה ופוגע בחומות היהדות והרבנות בישראל. בכל יום רביעי בבוקר אנו חשים דפיקות לב לדעת אלו חוקים נגד הדת והיהדות יביאו היום לכנסת. כל אחד צריך לדעת את תחומו, החוק הזה יגרום לפרצת חומות הגיור ולסכנה לעתיד העם".

"עושים מהתורה לעג וקלס, לא עלינו", הוסיף גם הרב שמחה הכהן קוק שליט"א. "הגיעו מים עד נפש, בקצב הזה ניאלץ לפתוח ספרי יוחסין ורק על פיו יחליטו הרבנים את מי להשיא ואת מי לא, רוצים חלילה להחריב את התורה כולה. הרבנות הראשית צריכה להורות מתוך אחריותה לחברי הכנסת ולשרים, שחל איסור מוחלט להצביע, לעסוק ולחוקק בנושאים יהודיים כפי שלא יעלה על הדעת שחברי כנסת יחליטו בנושאי רפואה וטיס. רק הרבנות צריכה לקבוע בנושאי יהדות ודת במדינת ישראל" הוסיף הרב קוק.

סיכומם של הדברים נכתבו בסעיפים מסודרים כהחלטות שהתקבלו פה אחד על הרבנים שהשתתפו בישיבה המיוחדת, והרבנים חתמו עליה פה אחד.

תגיות:הרב דוד לאורבנותגיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה