חדשות בארץ

פלישה קרקעית לעזה; עם ישראל מתאחד בתפילה

הלילה הותקפו 143 מטרות, ונהרגו 14 מחבלים. 18 אלף לוחמי מילואים גויסו בצו 8. הרב זמיר כהן: "עלינו להודות על הניסים הגלויים שליוו ומלווים אותנו בימי הלחימה הללו, ולא להרפות מתפילה ותשובה וצדקה, לביטול כל גזרה מעם ישראל וחייליו"

אא

אחרי שנדמה כי כלו כל הקצין, והחמאס לא מתכוון להרפות מתושבי ישראל, שלא לדבר על קבלת הפסקת אש רגילה או הומניטרית, החליט הקבינט הביטחוני לצאת לפעולה קרקעית ברצועת עזה. ביום חמישי, 22:30, ניתן האור הירוק, וחיילי צה"ל החלו לעשות את דרכם לכיוון עזה, במטרה לסכל את תשתיות הטרור הענפות ברצועה, לפגוע במנהרות הטרור ולהכות בחמאס מכה קשה ואנושה.

היום המשיך ירי הרקטות לעבר ישראל, ללא נפגעים. שתי רקטות נחתו בשטחים פתוחים באזור דימונה, רקטה אחת נחתה סמוך לחוף אשקלון, וגם ישובי המועצה האזורית אשכול התעוררו לקול אזעקה. במהלך הפעולה הקרקעית בלילה נהרג חייל צה"ל, סמל איתן ברק, בן 20 מהרצליה. ארבעה חיילים נפצעו קל ובינונ.

כבר בתחילת הפעולה הקרקעית החלו טנקים של צה"ל לירות לעבר מטרות טרור במרכז רצועת עזה. החשמל בעיר פעל לסירוגין, והפלסטינאים דיווחו על עשרות נפגעים ברצועה. דובר חמאס, פאוזי ברהום, שחרר תגובה מתלהמת, ואמר כי "ישראל לא למדה את הלקח ממבצע עופרת יצוקה וממבצע עמוד ענן. ההתנגדות (ארגוני הטרור הפלסטינים) לא תשב בחיבוק ידיים אל מול המעשים הטיפשיים של ישראל. אנחנו רוצים להרגיע את בני העם הפלסטיני. אנחנו אתכם בשטח. אל תפחדו. אנחנו אתכם, גדודי עז א-דין אל-קסאם אתכם, אללה אתכם. אנחנו לא מפחדים מהמערכה היבשתית, הימית והאווירית".

המטרות המרכזיות של הפעולה היא חיסול התצפיתנים, חיסול עמדות נ"ט, פגיעה במרחבי שיגור, ובעיקר איתור והשמדת מנהרות טרור. "במנהרת טרור כזאת חדרו לפנות בוקר מחבלי חמאס לשטח ישראל, במטרה לבצע פיגוע המוני נגד אזרחי ישראל. צה"ל סיכל בהצלחה גם את פעולת הטרור הזאת", נמסר בהודעה שבה הוכרז על היציאה לפעולה הקרקעית. ההוראה קיבלה את אישור הקבינט, בעיקר לאחר המצב הבלתי נסבל, שבה ישראל הציעה להצעה המצרית להפסקת האש, ואילו ארגון הטרור חמאס דחה אותה, והמשיך בירי הרקטות על ישראל.

בהערכת מצב שהתקיימה בבור בקריה אמר הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, כי "זו מתקפה משולבת, יבשתית ואווירית, בתיאום קרוב עם הפעלת כל העוצמה, הן בנתיבי ההתקדמות והן בנתיבים שאליהם אנחנו הולכים - תפיסת השליטה האמיתית על המרחב. בהמשך המאמץ האש בתוך רצועת עזה על כל המוקדים, בערנות מוגברת של מערכי הגנה. אנחנו עושים את כל מה שאפשר בעוצמה הנדרשת".

תמיכה מעניינת במהלך הגיעה דווקא מכיוון מצרים. שר החוץ של מצרים, סאמח שוכרי, אמר כי "חמאס יכול היה לחסוך את חייהם של 40 בני אדם לפחות לו היה מסכים להפסקת האש שהוצעה לו לפני כמה ימים. ציר חמאס-קטאר-טורקיה שאף ליטול ממצרים את מעמדה כגורם משפיע שיכול להשפיע על עמדת ישראל, אשר מודעת היטב לתפקידה של מצרים ולחשיבותה באזור".

ובמקביל לכך, גדולי ישראל יוצאים בקריאות לתפילות המוניות למען הצלחת לוחמי וחיילי צה"ל. הרב זמיר כהן, ראש ארגון הידברות, ביקש מהציבור לקרוא את מזמורי התהלים: פרק כ', פרק פ"ג, פרק ק"ל, ואמר: "עלינו להודות על העבר ולבקש על העתיד. להודות על הניסים הגלויים שליוו ומלווים אותנו בימי הלחימה הללו, ולא להרפות מתפילה ותשובה וצדקה, לביטול כל גזרה מעם ישראל וחייליו. ובפרט מוטל עלינו להתחזק בימים אלה, ימי בין המצרים, באחדות ובאהבת חינם של כל יהודי בארץ ובעולם. ומי יודע אם לא התפילות הרבות שעם ישראל כולו התאחד בהן לאחרונה למען שלושת הנערים הי"ד, עומדות לנו כעת להצילנו מיד אויבינו. ויהי רצון שה' יתברך ישמור את חיילינו מכל פגע, וישובו לבתיהם לחיים טובים ולשלום. וכמו שנאמר: "אלה ברכב ואלה בסוסים, ואנחנו בשם ה' אלוהינו נזכיר. המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד".

נשיא מועצת חכמי התורה, הרב הגאון רבי שלום כהן, פרסם קריאה לציבור: "אני קורא לכלל הציבור להעתיר בתפילה על החיילים היוצאים להגן במסירות נפש על העם היושב בציון, מפני הקמים עליו. יהי ה' עמם ויחזירם בשלום למשפחותיהם".

הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף: "אין כוחנו אלא בפינו, כל אחד ואחד מחויב בתפילה, בתהילים ובכל מעשה טוב אשר הוא עושה לכוון להצלחתם של החיילים אשר מחרפים את נפשם למען עם הגנת עם ישראל".

ראש הישיבה, הגאון הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, ומרן הגאון הרב חיים קנייבסקי, הורו על כינוס המוני בית ישראל בשעה 13:00, לקריאת פרקי תהילים ותחנונים להצלחת לוחמי צה"ל.

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, פרסם קריאה לתפילה למען הלוחמים: "הם שלוחי מצווה של העם כולו, וכולנו תפילה להצלחתם ולשלומם ולשובם בשלום", אמר בקריאה המיוחדת.

תגיות:צוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה