בריאות ותזונה

ממחר - דיאטה!

מכירים את המשפט הזה מקרוב? סובלים מעודף משקל, ובפרט מ"השמנה מטבולית"? שוקלים לעשות דיאטת חלבונים? לפניכם מספר עובדות בנושא מתוך מחקרים מדעיים עכשוויים, שעשויות להפתיע אתכם

אא

תגידו, איזו תקופה בשנה מתאימה יותר כדי להיפטר מעודף משקל, אם לא הקיץ? אז אם גם אתם, כמו רבים אחרים, בדיוק מתכננים לפצוח בדיאטה, ובייחוד אם מדובר בדיאטת חלבונים - כדאי שתדעו כמה נתונים מהשטח לגביה.

באוניברסיטת "אוטגו" בניו זילנד נערך מחקר, שבדק 84 משתתפים בגילאי 18-65, כשהמכנה המשותף של כולם הוא עודף שומן סביב הבטן. במחקר נמצא, כי דיאטת חלבונים היא השיטה המועילה והמועדפת לירידה במשקל, בפרט כאשר מדובר בהיקפים גדולים ובמצבים בהם ריכוז השומן העיקרי הנו באזור הבטן.

השמנה זו, המתרכזת באזור הבטן, נקראת גם "השמנה מטבולית". השמנה זו, קשורה במישרין להורמון האינסולין. כאשר הורמון זה אינו מתפקד כראוי - רמת האינסולין בגוף עולה, האדם חש ברעב תמידי, ותוך כדי כך תר אחר פחמימות שישביעו את רעבונו. הגדלת רמת החלבון בתפריט היומיומי, ובד בבד הפחמימות, תגרום לאיזון הורמוני הרעב ותספק תחושת שובע לכל אורך התהליך.

גם מחקרים נוספים חוקרים משלושה מרכזים אוניברסיטאיים: אוניברסיטת "נברה" שבספרד; אוניברסיטת "קופנהאגן" שבדנמרק; ואוניברסיטת "ריקיוויק" שבאיסלנד – בדקו את כל סוגי הדיאטה שפורסמו עד היום, וגיבשו המלצות תזונתיות. ההמלצות הכוללות בין היתר דרישה להקפדה על צריכת סיבים תזונתיים, סידן ומינרלים נוגדי חמצון – המסייעים בהפחתת שומני הבטן.

חשוב לציין, שדיאטה זו היא אומנם מגוונת וקלה לביצוע, אך מאחר והתפריט התזונתי שבה עשיר יותר בחלבונים מאשר בשאר אבות המזון - היא עשויה לפגוע בכליות, להגביר את רמת הכולסטרול בדם וכן לגרום לירידה בצפיפות העצם. על כן, מומלץ להיוועץ ברופא או בדיאטנית קלינית, עוד בטרם תחילת התהליך. החלבונים החיוניים לדיאטה זו נמצאים בעיקר בבשר, דגים, ביצים, גבינות, אגוזים וקטניות. 

תגיות:דיאטהעודף משקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה