חדשות בארץ

ביקורת על הפסקת האש הקרובה: "טעות קשה"

היום ב-9:00 תוכרז הפסקת אש, שתיכנס לתוקף ב-21:00. במקביל ייפגשו משלחות מטעם ישראל והחמאס, על מנת להגיע להבנות חדשות, על בסיס ההסכמים שנחתמו בסיום מבצע "עמוד ענן"

אא

אחרי תקופה לא קלה של לחימה בעזה, ומולה אחדות נדירה בעם ישראל, התגבש הסכם בין ישראל לחמאס, בתיווך וביוזמת מצרים. הפסקת האש תיכנס לתוקף היום ב-9:00, ותיכנס לתוקף עד 21:00. במשך 48 השעות שלאחר מכן יתקיימו שיחות בין ישראל לפלסטינאים, על מנת להגיע להבנות מחודשות, על בסיס ההבנות שסוכמו בסיום מבצע "עמוד ענן" - אך לא קוימו בפועל.

במקביל האש בשטח לא פוסקת. הפלסטינאים מדווחים כי תקיפות צה"ל בעזה הוגברו, ואילו מטחי הרקטות לדרום ומרכז הארץ טרם חדלו. במערכת הפוליטית כבר החלה להתלקח סערה חדשה, כאשר סגן שר הביטחון, דני דנון, אמר כי "הסכמה של ראש הממשלה להפסקת אש עכשיו תהווה סטירת לחי לכל תושבי ישראל ובעיקר לתושבי הדרום, שהיו מוכנים לשלם מחיר כבד תמורת הישגים משמעותיים ביותר מול החמאס. שום קוסמטיקה לא תייפה טעות קשה זו".

בהמשך הוסיף סגן שר הביטחון: "אם התוצאה היא חזרה ל'עמוד ענן 2012' ותושבי ישראל סתם סבלו - אז לא עשינו כלום. הפסקת אש צריכה להיות רק לאחר שישראל תשיג הישגים משמעותיים באופן דרמטי וכאלה שימנעו מהחמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה את היכולת לשלוח טילים על אזרחי ישראל

בימים האחרונים הגבירה מצרים את מאמצי התיווך שלה, במטרה להביא להסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס. בתחילה היה נראה כי הפערים בין הצדדים אינם מבוטלים, כיוון שכל צד לא ממהר להתפשר עם הדרישות שמנגד. הדרישה המרכזית של ישראל, מעבר לכך שארגון הטרור חמאס יחזור להבנות שנוצרו בעקבות מבצע "עמוד ענן" ב-2012, היתה פירוז רצועת עזה מרקטות, כמו גם פירוק והשמדת המנהרות שפועלת מתחת לעיר עזה. ככל הנראה, הדרישה כבר אינה בתוקף.

דרישות חמאס היו שחרור 56 האסירים ששוחררו בעקבות עסקת שליט, ונעצרו שוב לאחר חטיפת שלושת הנערים הישראלים הי"ד, וכן פתיחת מעבר רפיח (מהלך שמצרים עצמה מתנגדת אליו) והעברת משכורותיהם של 40 אלף נתיני משטר החמאס.

תגיות:צוק איתןהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה