חדשות יהדות

האנטי גבר על הדת: אושר חוק ההכשר למחללי שבת

לפי הצעת החוק החדשה, תעודת כשרות תינתן אך ורק לפי כשרות המזון, גם לבעלי עסקים שמחללים שבת. האם החוק יגביר את כוחה של כשרות המהדרין?

אא

לאחר ניסיונות רבים בהם ניסה ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) להעלות לסדר היום את החוק האנטי דתי, לפיו תינתן תעודת כשרות מהרבנות הראשית, גם לעסקים שמחללים שבת, נראה שהאנטי גובר על הדת. "תעודת ההכשר תינתן לבית העסק בהתחשב אך ורק במידת כשרותו של המזון", אמר שטרן, והוסיף שבעלי העסקים ישתמשו בכלים שונים לשבתות וימי חול. בנוסף, על פי ההצעה, תוקף תעודת הכשרות יהיה לימות החול בלבד.

ואכן, הבוקר (ב') אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שעוררה מחלוקות רבות. אמש (א') נעשה ניסיון מתוך מאמץ משותף של הראשון לציון וחברי הכנסת החרדיים, למנוע את העלאת החוק. במכתב ששלח הגר"י יוסף שליט"א, ונחשף באתר בחדרי חרדים, ביקש הרב לגבש הצעה שתהיה מוסכמת על הרבנות הראשית.

"כאשר עם ישראל מותקף על ידי אויביו, עלינו להרבות באחדות פנימית", נכתב במכתב. "דיון בהצעה מעוררת מחלוקת בעת הזו אינו ראוי ולא תורם להגשמת מטרה זו".

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, משער שהחוק החדש יגרום לכך שלא יהיה כשרות בישראל כלל: "אין דבר כזה שתעודת הכשרות תהיה נפרדת משמירת השבת. הממשלה הרעה הזאת מאשרת כל חוק שפוגע בדת ובהלכה ואני מקווה שהבית היהודי יגיש ערר על החוק".

נקיטת הצד לטובת הקלה במערך הכשרות, תגרום לכך שמערך כשרות המהדרין יתחזק, שכן הוא אינו כפוף לחקיקה מסוג זה. 

תגיות:כשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה