מוזיקה יהודית

אהרון רזאל: "כל הרוחות שבעולם"

אחרי שהאלבום הקודם שלו ("קבעתי את מושבי בבית המדרש") הפך לסיפור הצלחה ולאלבום הבולט של שנת תשע"ג, משחרר רזאל סינגל מדיסק חדש שבדרך, שייקרא "קבעתי את מושבי 2".

אא

על יצירת השיר הוא מספר: "זה קרה בקעמפ (מחנה – א.כ) של ישיבה מאוד מוכרת" , הוא נזכר, "אי שם באיזה מוסד חינוכי שיצא לחופשה, איה שהוא בין אחת לארבע בבוקר, היכן שהוא בין הדשא וחדר האוכל ומתישהו בין 'קבעתי' ו-'זמן הגאולה' לבין מקבץ שירי קרליבך, התחלתי לשיר את השיר הזה תוך כדי הצטרפות של החבר'ה בשירה וריקוד עד שהאיר השחר ונולד 'כל הרוחות'..."

מילות השיר והפזמון "ואפילו כל הרוחות שבעולם באות ונושבות בנו – אין מזיזים אותנו מכאן!" , הן פרשנות עדכנית של רזאל על הכתוב בפרקי אבות: "כל שמעשיו מרובים מחכמתו דומה לאילן שענפיו מועטים ושורשיו מרובים. אפילו כל הרוחות שבעולם באות ונושבות בו – אין מזיזים אותו ממקומו".

בנוסף, הוא אומר ש"הדימוי היפהפה על משהו שעומד איתן נגד כל הזרמים, התנגדויות וקשיים, ומחזיק בכל זאת בכל הכוח והעצמה שבה את ליבי. אין מתאים ממילים אלה, להמשיל זאת על עולם התורה בכלל ולבתי המדרש בדורנו בפרט. אבל בעיני זהו מסר חשוב שמסמל את העם היהודי בכלל. כנגד – כל הרוחות שבעולם...".

רזאל, 40, הוא בן למשפחה מוזיקלית ענפה, הוציא עד היום שמונה אלבומים ובהם להיטים רבים כמו "זמן הגאולה". לומד כיום בכולל ומסעו הארוך אל לימוד התורה השפיע ומשפיע על יצירתו ועל שגרת יומו ובעל השלכות עמוקות בכל מה שנוגע לאווירה שמייצר לימוד התורה.

זהו הסינגל הראשון, 'טעימה', מתוך האלבום שצפוי לצאת בקרוב. האזנה נעימה!

תגיות:מוזיקה יהודיתאהרון רזאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה